خانه » دانشنامه » ورزشی » فوتبال » دانلود کلیپ 10 گل برتر ال کلاسیکو

دانلود کلیپ 10 گل برتر ال کلاسیکو

امتیاز شما به این پست !

elclasico - دانلود کلیپ 10 گل برتر ال کلاسیکو

دانلود کلیپ 10 گل برتر ال کلاسیکو

در این پست کلیپی دیدنی از 10 گل برتر که در مسابقه ال کلاسیکو (مسابقه فوتبال رئال مادرید-بارسلونا) زده شده است را ملاحظه خواهید کرد. ال کلاسیکو یکی از شهرآوردهای مهم و دیدنی جهان فوتبال است که مابین رئال مادرید و بارسلونا برگزار می شود. در ادامه مختصری راجع به ال کلاسیکو را ملاحظه می کنید:

ال کلاسیکو (به اسپانیایی: El Clásico)، که به نام‌های دیگری مثل ال دربی اسپانول، ال دربی، ال سوپرکلاسیکو و ال کلاسیک (به کاتالان: El clàssic)، به مسابقه فوتبالی گفته می‌شود که بین دو تیم رئال مادرید، بارسلونا برگزار می‌شود. رقابت بین این دو تیم از این ناشی شده است که دو شهر مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا بوده، و این در حالی است که دو باشگاه موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند. این مسابقه، یکی از بزرگترین مسابقه‌های فوتبال در جهان است که هر سال صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف شاهد برگزاری آن می‌باشند.

اصطلاح کلاسیکو (clásico) در سال‌های اخیر رایج شده و در اصل برای مسابقه‌های مهم و تاریخی آمریکای جنوبی به کار می‌رود. این اسم به دلیل افزایش نفوذ فوتبال اسپانیایی در آن جا و همچنین تبلیغات جهانی مربوط به ال کلاسیکو، به وجود آمد. رئال مادرید و بارسلونا تاکنون در ۲۲۹بازی رسمی به میدان رفته‌اند که سهم بردهای رئال بیشتر از بارسا بوده است. ۸۹پیروزی به نفع بارسلونا، ۴۸تساوی و ۹۲ برد برای رئال مادرید. در نیوکمپ آمار به نفع بارسلوناست: ۷۲ پیروزی، ۲۹ تساوی و ۲۶ شکست. رئال مادرید بالاتر از اتلتیکو (۱۷ بار)، والنسیا (۱۱ بار)، بیلبائو (۱۰ بار)، بیشترین شکست‌ها را در نیوکمپ به بارسلونا تحمیل کرده است. رئال مادرید از سال ۱۹۳۱ تا امروز، در مدت ۸۵ سال نتوانسته است بارسا را زمانی که صدر را در اختیار داشته در زمین حریف شکست دهد.

رقابت منطقه‌ای
یکی از دلایل اختلاف بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، مربوط به مناطقی است که هر یک از این دو تیم در آنها واقع شده‌اند؛ این دو منطقه با هم منازعاتی داشته‌اند. رئالی‌ها در منطقه کاستیا حضور دارند و تیم رقیب در منطقه کاتالونیا. در واقع رقابت این دو تیم فوتبالی، تا حد زیادی از اختلافات سیاسی بین کاستیایی‌ها و کاتالان ها ناشی می‌شود و نویسنده‌ای آن را جنگ داخلی اسپانیا نام گذاشته‌است. البته امروزه رقابت بین دو تیم عمدتاً به بازیهای رو در رو معطوف شده است و کمتر می‌توان از آن دشمنیهای گذشته سراغی یافت.

ژنرال فرانکو
در طول حکومت ریورا و بخصوص ژنرال فرانکو (۱۹۳۹–۱۹۷۵)، بیشتر مذاهب و گونه‌های مختلف زبان به جز مربوط به مردم کاستیا، تضعیف شدند. به همین دلیل بود که مردم کاتالان به تیمشان لقب «فراتر از یک باشگاه» را دادند.[پ ۳] در واقع مردم آن منطقه، تنها راه مقابله با فرانکو و بیان کردن مخالفت‌های خود را، پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند چون هم ریسک کمتری داشت و هم کاملاً قانونی بود. البته در زمان فرانکو، بازیکنانی از هر دو تیم بودند که با حکومت فرانکو دچار مشکل شده بودند و زجرهای زیادی کشیدند. همچنین باشگاه رئال مادرید نیز در جهت مبارزه با حکومت فرانکو تلاش‌های بسیاری را صورت می‌داد.

دی استفانو
در دهه ۱۹۵۰، رقابت بین دوتیم رئال مادرید و بارسلونا بسیار بیشتر از قبل شد. جاییکه آلفردو دی استفانو ستاره آن روزهای فوتبال بود و هر دو باشگاه قصد خریدش را داشتند. پس از درگیری و تلاش‌های فراوان، سرانجام دی استفانو به رئال پیوست که اتفاقاً یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیمش در آن زمان شدوی همچنین با زدن ۱۸ گل به بارسلونا، بعد ازلیونل مسی بیست و یک گله در رده دوم بهترین گلزنان تاریخ الکلاسیکوها محسوب می‌شوند.

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.