خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود کتاب ترمودینامیک گسکل

دانلود کتاب ترمودینامیک گسکل

امتیاز شما به این پست !

RDIxevpOca - دانلود کتاب ترمودینامیک گسکل

دانلود کتاب ترمودینامیک گسکل

کاربرد ترمودینامیک برای مطالعهٔ جامدات (خصوصاً جامدات کریستالی) را ترمودینامیک مواد یا ترمودینامیک جامدات می‌نامند که یک ابزار کمی قدرتمند برای بررسی خواص مهم مواد است.

به عنوان مثال با کمک ترمودینامیک بدون الزام به دانستن جزئیات اتمی کریستال‌ها می‌توان ساختار آنها را کنترل کرد. در این حالت نیازی به هیچگونه پیش‌بینی مدل خاصی برای اتم‌ها نیست و با استفاده از سه قانون ترمودینامیک و بکارگیری روش‌های ریاضیاتی می‌توان اکثر خواص ماکروسکوپیک را محاسبه کرد.

البته کاربرد ترمودینامیک کلاسیک برای مقاصد ترمودینامیک مواد ناکافی است. زیرا به دلیل عمومیت و سادگی ترمودینامیک کلاسیک، هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات روابط بین اتم‌ها و نابجایی‌ها در کریستال نمی‌توان بدست آورد. برای بدست آوردن چنین اطلاعاتی باید از مکانیک آماری (ترمودینامیک آماری) استفاده کرد.

کتاب مقدمه ای بر ترمودینامبک مواد اثر گسکل یکی از معروف ترین کتاب ها ئر زمینه ترمودینامیک است. این کتاب مهمترین منبع آموزش ترمودینامبک در رشته مواد ومتالورژی است. همچنین این کتاب برای دانشجویان سایر رشته ها مانند مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی و سایر رشته های مشابه است.

وبسایت ایرانی دیتا ویرایش چهارم از نسخه اصلی این کتاب را برای دانلود در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده است. امید است مورد استفاده شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    Shervin
    در تاریخ 2016/10/27 :

    ایولاااااا. کیفیتش علیه. مرسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.