خانه » کتاب » عمومی » دانلود رایگان کتاب تعبیر خواب به صورت جامع

دانلود رایگان کتاب تعبیر خواب به صورت جامع

امتیاز شما به این پست !

976eb641 8f46 4c2f b22b 3098284b9473 - دانلود رایگان کتاب تعبیر خواب به صورت جامع

دانلود رایگان کتاب تعبیر خواب به صورت جامع

در این بخش کتاب تعبیر خواب جامع تقدیم به شما خواهد شد. علم تعبیر خواب علمی است که از زمان های دور تا کنون وجود داشته است. این علم از طرف خداوند متعال به حضرت یوسف پیامبر داده شد و او با این علم خواب فرعون مصر را تعبیر کرد. همچنین بزرگان و امامان ما نیز دارای این علم بوده اند.حضرت امام جعفر صادق فرماید: «خواب بر سه قسم است؛ اول خواب محکم، دوم: خواب متشابه و سوم احکام و اضغاث. خواب اضغاث و احلام را چهار گروه از مردم بینند: اول: کسانی که طبعشان به فساد رفته باشد. دوم: مستان. سوم: کسانی که طعام غلیظ خورده باشند و چهارم: کودکان نابالغ. ابراهیم کرمانی گوید: خواب بر سه قسم است: اول: بشارت بوَد از خدای عزّ و جل. دوم: آن بوَد که دیو وسوسه کند مردم را و سوم: آن بوَد که مردم با نفس خویش سخنی گویند که از هوس، آن را در خواب بینند.» اما آن خواب که راست است، فرشته ای از فرشتگان مقرّب و او از لوح محفوظ، آن را به انسان نماید، برای بشارت به چیزی که مردم کرده باشند، یا خواهند کرد، یا برای ترساندن از گناهی که کرده یا خواهند کرد، تا بنده پناه بَرد به خدای عزوجل تا شر آن خواب از وی رفع شود و خیر آن زود به او رسد. اگر کسی خوابی بیند و فراموش کند، باید توبه کند، که فراموش کردن خواب معصیت است.

یکی از معروف ترین معبرین خواب در تاریخ اسلامی ابن سیرین است. وی در مورد چگونگی رسیدن این علم به خود می گوید:

در بازار به شغل بزازی اشتغال داشتم، زنی زیبا برای خرید به مغازه‌ام آمد، در حالی که نمی‌دانستم به خاطر جوانی و زیباییم عاشق من است، مقداری پارچه از من خرید و در میان بغچه پیچید، ناگهان گفت: ای مرد بزاز! فراموش کرده‌ام پول همراه خود بیاورم، این بغچه را به کمک من تا منزل من بیاور و آنجا پولش را دریافت کن! من به ناچار تا کنار خانه‌ی او رفتم، مرا به دهلیز خانه خواست، چون قدم در آنجا گذاشتم در را بست و پوشش از جمال خود برگرفت و اظهار کرد: مدتی است شیفته‌ی جمال توأم و راه رسیدن به وصالت را در این طریق دیدم، اکنون در این خانه تویی و من، باید کام مرا برآوری، ورنه کارت را به رسوایی می‌کشم.

به او گفتم: از خدا بترس، دامن به زنا آلوده مکن، زنا از گناهان کبیره و موجب ورود به آتش جهنم است. نصیحتم فایده نکرد، موعظه‌ام اثر نبخشید، از او خواستم از رفتن من به دستشویی مانع نشود، به خیال اینکه قضای حاجت دارم مرا آزاد گذاشت. به دستشویی رفتم، برای حفظ ایمان و آخرت و کرامت انسانی‌ام سراپای خود را به نجاست آلوده کردم، چون با آن وضع از آن محل بیرون آمدم، درب منزل را گشود و مرا بیرون کرد، خود را به آب رساندم، بدن و لباسم را شستم، در عوض اینکه به خاطر دینم خود را ساعتی به بوی بد آلودم، خداوند بویم را همچون بوی عطر قرار داد و دانش تعبیر خواب را به من مرحمت فرمود

کتاب تعبیر خواب که تقدیم شما خواهد شد نوشته مجموعه ای از بزرگان از جمله امام جعفر صادق (ع)، ابن سیرین، دانیال نبی، یوسف پیامبر و … است. این کتاب شامل فهرست الفبائی تعبیر خواب ، حکایات مختلف درباره آن و موضوعات دیگر است.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 2.65 مگابایت
  • فرمت: CHM
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    دیدگاه ها 3 دیدگاه
    1. blank
      ..
      در تاریخ 2022/08/31 :

      سلام خیلی مفید و خیلی عالی هستش

    2. blank
      امیر غفاری
      در تاریخ 2018/08/14 :

      با عرض سلام و ارادت. نتوانستم مطلب تعبیر خواب را دانلود کرده و استفاده نمایم لطفا راهنمایی بفرمایید. باتشکر

      • blank
        احمد
        در تاریخ 2018/08/14 :

        سلام. لینک دانلود مشکلی ندارد. بفرمایید مشکل شما کدوم قسمت هست تا بررسی بشه

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.