خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب 1984 جرج اورول

دانلود کتاب 1984 جرج اورول

امتیاز شما به این پست !

Picture01 resize - دانلود کتاب 1984 جرج اورول

دانلود کتاب 1984 جرج اورول

در این قسمت کتاب 1984 نوشته جرج اورول نویسنده انگلیسی تقدیم شما خواهد شد. نام کتاب مشهوری از جورج اورول به سال ۱۹۸۴ است. این کتاب بیانیهٔ سیاسی شاخصی در رد نظام‌های تمامیت‌خواه (توتالیتر) و نیز کمونیسم شمرده می‌شود. ۱۹۸۴ کتابی پادآرمانشهری به شمار می‌آید. کتاب به نام «نوزده هشتادوچهار» هم شناخته می‌شود.

جرج اورول در این کتاب، آینده‌ای را برای جامعه به تصویر می‌کشد که در آن خصوصیاتی همچون تنفر نسبت به دشمن و علاقهٔ شدید نسبت به برادر بزرگ (ناظر کبیر) (رهبر حزب با شخصیت دیکتاتوری فرهمند) وجود دارد. در جامعهٔ تصویرشده گناه‌کاران به راحتی اعدام می‌شوند و آزادی‌های فردی و حریم خصوصی افراد به‌شدت توسط قوانین حکومتی پایمال می‌شوند، به نحوی که حتی صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند. به عقیده برخی، ۱۹۸۴ دیدگاهی ضد رژیم‌های توتالیتر و ضد کمونیستی دارد. در قرار گرفتن کتاب در ژانر علمی–تخیلی بحث وجود دارد؛ اما بسیاری آن را کتابی شاخص در این سبک می‌دانند.

داستان

جهانِ نیمه‌متحد سه قدرت بزرگ دارد که جهان را میان خود تقسیم کرده‌اند و هر سه به شیوهٔ مشابهی جهان را اداره می‌کنند. وینستون اسمیت، شخصیت اول داستان، در کشور اقیانوسیه و در جامعه‌ای زندگی می‌کند که به سه طبقه مجزا تقسیم شده است: طبقه کارگر، اعضای عادی حزب و اعضای رده بالای حزب. او عضو عادی حزب است. روزی، دراقدامی قانون شکنانه، دفترچه‌ای قدیمی می‌خرد و در آن شروع به نوشتن تفکرات خود می‌کند. در تمام نقاطی که اعضای «حزب» زندگی می‌کنند دستگاه‌هایی به نام صفحهٔ سخنگو وجود دارد. این دستگاه که توسط وزارت حق اداره می‌شود مانند دوربین تمام اعمال افراد را تحت نظر دارد. وینستون خارج از دیدرس تله‌اسکرین شروع به نوشتن می‌کند و چندین بار جملهٔ مرگ بر برادر بزرگ را بر روی کاغذ می‌نویسد.

چندین ترجمه از این کتاب به فارسی وجود دارد که می‌توان از بین آنها به برگردان صالح حسینی، ژیلا سازگار، و حمیدرضا بلوچ اشاره کرد.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب 1984 جورج اورول را به صورت رایگان تقدیم شما می کند. امید است مورد پسند شما واقع شود.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 4.33 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.