خانه » دانشنامه » ورزشی » کشتی » دانلود کشتی علیرضا سلیمانی و بومگاتنر در فینال مسابقات جهانی 1989

دانلود کشتی علیرضا سلیمانی و بومگاتنر در فینال مسابقات جهانی 1989

امتیاز شما به این پست !

solimani1 - دانلود کشتی علیرضا سلیمانی و بومگاتنر در فینال مسابقات جهانی 1989

دانلود کشتی علیرضا سلیمانی و بومگاتنر در فینال مسابقات جهانی 1989

در این پست مبارزه دیدنی علیرضا سلیمانی و بوریس بومگاتنر آمریکایی را در فینال مسابقات جهانی 1989 مارتینی سویس را برای دانلود در اختیار علاقه مندان قرار داده ایم. در این مبارزه دیدنی سلیمانی توانست بر این حریف عنوان دار جهان و المپیک غلبه کند و تنها طلای تاریخ کشتی ایران را در سنگین وزن را به ارمغان بیاورد.

بروس رابرت بومگارتنر کشتی‌گیر آزادکار بازنشستهٔ دستهٔ فوق سنگین اهل ایالات متحده است. وی با کسب چهار مدال در المپیک (۲ مدال طلا، یک نقره، و یک برنز)، ۹ مدال قهرمانی جهان (۳ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز) و چهار مدال در بازی‌های پان‌امریکن (۳ طلا و یک نقره) یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ محسوب می‌شود.

علی‌رضا سلیمانی کربلایی (۱۵ بهمن ۱۳۳۵ تهران – ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ تهران) کشتی‌گیر سابق اهل ایران بود.سلیمانی تنها کشتی‌گیر ایرانی است که قهرمانی جهان در دستهٔ فوق سنگین را به دست آورده و اولین قهرمان جهان کشتی ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که با قهرمانی او در سال ۱۹۸۹ در مارتینی سوئیس به دست آمد. وی در فینال آن مسابقات بروس بومگارتنر کشتی‌گیر آمریکایی را ۴-۵ شکست داد.

اوج دوران ورزش قهرمانی سلیمانی در دههٔ ۱۳۶۰ بود که ایران کمتر در رقابت‌های بین‌المللی حاضر می‌شد، به همین جهت سلیمانی در دو المپیک ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ به دلیل عدم شرکت ایران و در المپیک ۱۹۸۸ به دلیل مشکل ویزا حضور نداشت و چندین دوره مسابقات قهرمانی جهان هم به دلایل مشابه غایب بود.

وی در المپیک ۱۹۷۶ مونترآل با ۲۰ سال سن در وزن ۹۷ کیلو رقابت کرد که با دو باخت و یک برد حذف شد. او در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون هم در سن ۳۶ سالگی شرکت داشت او که پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران هم بود، ابتدا ۳ پیروزی با ضربهٔ فنی را به نام ثبت خود کرد اما در رقابت چهارم در یک دیدار بسیار نزدیک که ۱۰ دقیقه و ۱۹ ثانیه طول کشید ۱-۲ از محمود دمیر ترک شکست خورد و در بازی پنجم با برابر کشتی‌گیر کانادا ۰-۰ مساوی شد اما به دلیل اخطار بیشتر بازنده اعلام شده و به مقام ششم رسید.

سلیمانی همچنین یک رقیب و حریف تمرینی جدی و باتجربه‌تر به نام رضا سوخته‌سرایی داشت که همواره رقابت سختی برای قرارگرفتن در ترکیب تیم ملی و رفاقتی نزدیک با یکدیگر داشتند. یکی از نقاط عطف دوران ورزش این دو بازی‌های آسیائی سئول ۱۹۸۶ بود که سوخته‌سرایی تصمیم گرفت در کشتی فرنگی شرکت کند تا سلیمانی در ترکیب تیم آزاد قرار گیرد و هر دو نیز مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کردند.

علیرضا سلیمانی در صبحگاه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۵۸ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.