خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود کتاب روش های عددی برای یافتن ریشه های چندجمله ای ها

دانلود کتاب روش های عددی برای یافتن ریشه های چندجمله ای ها

امتیاز شما به این پست !

numeric1 - دانلود کتاب روش های عددی برای یافتن ریشه های چندجمله ای ها

دانلود کتاب روش های عددی برای یافتن ریشه های چندجمله ای ها

در این پست کتاب روش های عددی برای یافتن ریشه های چندجمله ای ها (Numerical methods for roots of polynomials) را برای دانلود در اختیار علاقه مندان قرار داده ایم. این کتاب می تواند برای همه دانشجویان و پژوهشگران مفید واقع شود.

چندجمله‌ای‌ها از زمان‌های بسیار دور بکار گرفته شده‌اند. شکل فعلی چندجمله‌ای از قرن ۱۵ بوجود آمد. در قرون پیشین معادلات بصورت تشریحی نوشته می‌شدند که نمونه آنها در کارهای دانشمندان ایرانی مانند خوارزمی و نوشته‌های چینی دیده شده است.البته به تازگی برای نوشتن چند جمله ای روش جدیدی ( توسط حسین صفری آناقیزی به نام تابع قدرت ) معرفی شده که بوسیله آن انجام برخی عملیات ریاضی ساده تر شده است و همچنین توانسته پیوند جدیدی بین روشهای درون یابی ، سری هندسی ، تصاعد هندسی … به وجود آورد. از آنجاییکه چندجمله ایها دارای کاربردهای فراوان در زمینه های مختلف هستند،
یافتن روش هایی برای بدست آوردن ریشه های چندجمله ای بایستی مورد توجه واقع شود. چندجمله‌ای‌ها در تمامی مباحث ریاضیات مهم بوده و نقش بسیار اساسی دارند. از چندجمله‌ای‌ها برای تقریب توابع در آنالیز عددی و حسابی استفاده می‌شود و در خارج از ریاضیات معادلات اساسی اقتصاد و علم فیزیک براساس چندجمله‌ای‌ها بیان می‌گردد. در جبر خطی از چندجمله‌ای‌ها برای معادلات مشخصه ماتریس‌ها به کار گرفته می‌شود. در نظریه گراف چندجمله‌ای‌های رنگ تعیین می‌نماید که چگونه گراف را با استفاده از تعدادی معین رنگ رنگ‌آمیزی نمود. در این کتاب روش های عددی را برای پیدا کردن ریشه ها مطرح می کند. این کتاب مرجعی مناسب برای توابع چندجمله ای می باشد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.