خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود تحقیق آماده درس سیتماتیک گیاهی 2( جنس Dionysia)

دانلود تحقیق آماده درس سیتماتیک گیاهی 2( جنس Dionysia)

امتیاز شما به این پست !

sistema1 - دانلود تحقیق آماده درس سیتماتیک گیاهی 2( جنس Dionysia)

دانلود تحقیق آماده درس سیتماتیک گیاهی 2( جنس Dionysia)

در این پست تحقیق آماده درس سیستماتیک گیاهی 2 رشته زیست شناسی را که در مورد گیاه  Dionysia می باشد را به طور رایگان برای دانلود قرار داده ایم. این تحقیق برگرفته از کتاب فلور ایران نوشته دکتر قهرمان و چندین منبع مهم می باشد. این تحقیق ابتدا گیاه Dionysia را به طور کامل توضیح می دهد و سپس آرایه های این نوع از گیاه را شرح می دهد و سپس کاربردهای این گیاه را بر می شمارد. در ادامه مختصری از این تحقیق را قرار داده ایم.

Dionysia گیاهی چند ساله، بوته ای، بالشتکی، دارای پوشش آردآلود یا بدون آن، اغلب دارای کرک و غده های ترشحی به ندرت بدون کرک. پایین شاخه ها از برگ های خشک شده و یا بقایای مسن پوشیده شده است. برگ ها در اکثر گونه ها همپوش، کوچک و یا به ندرت بزرگ.

گل آذین چتری و یا با چرخه های مطبق بر روی دمگل آذین. گلها دمگلدار و یا بدون دمگل، منفرد یا چرخه ای، ناجور خامه. کاسه گل استکانی یا استوانه ای، از قاعده و یا از بالاتر دارای بریدگی، پنج دندانه ای. جام گل به شکل سینی پایه دار ، لوله باریک، در محل اتصال پرچم ها برجسته و پهن تر، لبه جام دارای پنج لوب، لوب ها با کناره های صاف یا در انتها فروریخته و یا چاله دار به رنگ های زرد، صورتی، قرمز، ارغوانی یا بنفش، سباک ها و کلاله ها بسته به نوع گل دارای جایگاه متفاوت، در گلهای بلند خاصه ساک ها در قسمت پایین تر از کلاله و در گل های کوتاه فام سباک ها در قسمت بالاتر از کلاله قرار گرفته اند. میوه کپسول، کپسول کروی و درون کاسه شکوفا با پنج شکاف، دانه ها به تعدادیک تا 3 و یا متعدد و فصل گلدهی آن فروردین-اردیبهشت است. و انتشار جغرافیایی آن در جنوب: فارس: پرسپولیس به طرف یزد، پرسولیس، کوه سبزپوشان، شیراز، کنل دروم کوه اکبرعلی است. این جنس از تیره primulaceae است.

.

.

.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.