خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری با لینک مستقیم

دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

khayyam - دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری با لینک مستقیم

دانلود کتاب رباعیات خیام نیشابوری با لینک مستقیم

رباعیات خیام نام مجموعه اشعار غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خیام نیشابوری مشهور به خیام در قالب شعری رباعی است که در سده‌های پنجم و ششم هجری به زبان فارسی سروده شده‌اند و عمدتاً بیانگر دیدگاه‌های فلسفی او می‌باشند. این اشعار در زمان حیات خیام به واسطهٔ تعصب مردم مخفی بوده و تدوین نشده و تنها بین یکدسته از دوستان همرنگ و صمیمی او شهرت داشته و یا در حاشیهٔ جنگ‌ها و کتاب‌های اشخاصی بطور قلم‌انداز چند رباعی از او ضبط شده، و پس از مرگش منتشر گردیده‌است. به همین خاطر در تعداد این رباعی‌ها و نیز حقیقی یا جعلی بودن بعضی از آن‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

خیام زندگی‌اش را به‌عنوان ریاضی‌دان و فیلسوفی شهیر سپری کرد، این در حالی بود که معاصرانش از رباعیاتی که امروزه مایهٔ شهرت و افتخار او هستند بی‌خبر بودند. اما در چند قرن اخیر رباعیات خیام بسیار مورد توجه قرار گرفته و به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند و تصحیحات فروانی در آن‌ها صورت گرفته‌است.

گرچه پایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش حجّة الحق بوده‌است، ولی آوازهٔ وی بیشتر به‌واسطهٔ نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. افزون بر آن‌که رباعیات خیام را به اغلب زبان‌های زنده ترجمه نموده‌اند، ادوارد فیتزجرالد رباعیات او را به زبان انگلیسی ترجمه کرده‌است که مایهٔ شهرت بیشتر وی در مغرب‌زمین گردیده‌است.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب رباعیات خیام را با تنظیم امیرحسین خنجی برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار بگیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 360 کیلوبایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.