خانه » دانشنامه » آموزشی » دانلود کتاب انفجار بزرگ (بیگ بنگ) کریگ هوگان با لینک مستقیم

دانلود کتاب انفجار بزرگ (بیگ بنگ) کریگ هوگان با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

the little book of the big bang - دانلود کتاب انفجار بزرگ (بیگ بنگ) کریگ هوگان با لینک مستقیم

دانلود کتاب انفجار بزرگ (بیگ بنگ) کریگ هوگان با لینک مستقیم

در این قسمت کتاب انفجار بزرگ کریگ هوگان با نام (The Little Book of the Big Bang) تقدیم شما خواهد شد. نظریه انفجار بزرگ در حال حاضر تنها توضیح ارائه شده درباره منشأ جهان می‌باشد که بطور گسترده پذیرفته شده است. انفجار بزرگ ، بسیار پر انرژی و پر حرارات بود و در ثانیه‌های اولیه پس از انفجار فقط تشعشع و ذرات زیر اتمی گوناگون در جهان وجود داشتند. تشعشعات باقیمانده از این انفجار هنوز به صورت امواج ضعبف مایکروویو در آسمان وجود داشته ، از زمین قابل ردیابی هستند. به این امواج تشعشع مایکروویو زمینه کیهان گفته می‌شود.
در اواخر دهه 1920، ادوین هابل (1953-1889) ، ستاره شناس آمریکایی به بررسی نور دریافتی از ستارگان کهکشانهایدور دست پرداخت. او متوجه شد که طول موجهای این نور بلندتر از میزان مورد انتظار است. این پدیده که قرمز گرایی نام دارد، نشان داد که کهکشانها با سرعت زیادی در حال دور شدن از زمین هستند. این نظریه با نام های نظریه مهبانگ یا بیگ بنگ نیز شناخته شده است.

این کتاب نوشته پروفسور کریگ هوگان استاد رشته ستاره شناسی دانشگاه شیکاگو است که در مورد انفجار بزرگ و چگونگی پیدایش و لحظات آغازین جهان هستی نگارش یافته است. نسخه اصلی این کتاب در سال 1998 تالیف و منتشر شده است. وبسایت ایرانی دیتا این کتاب زیبا و خواندنی را برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند شما قرار بگیرد.

با عرض پوزش لینک دانلود نسخه اصلی به زودی قرار خواهد گرفت.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.