خانه » دانشنامه » تاریخی » دانلود مستند ورنر فون براون PBS,Wernher Von Braun’Missile to the moon’ 2012

دانلود مستند ورنر فون براون PBS,Wernher Von Braun’Missile to the moon’ 2012

امتیاز شما به این پست !

PBS,Wernher Von Braun’ Missile to the moon’ 2012

ورنر فون براون (به آلمانی: Wernher Magnus Maximilian Freiherr von Braun) ‏ (۱۹۱۲-۱۹۷۷) دانشمند آلمانی عضو اس اس و از پیشگامان موشک‌سازی در جهان بود. او پدر صنایع موشک سازی در جهان به حساب می آید.

وان براون برای مدت مدیدی آرزوی ساخت فضاپیما را در سر داشت و به همین دلیل به عضویت حزب نازی در آمد و تبدیل به یکی از مهره‌های کلیدی SS شد. پس از آن بود که هیتلر پول، امکانات و نیروی کار لازم را در اختیار وی گذاشت تا V-2 را بسازد. موشکی که در اواخر جنگ جهانی دوم، لندن و بسیاری شهرهای اروپایی را در ترس و وحشتی بی سابقه‌ای فرو برد.

فون براون در جریان جنگ جهانی دوم و پیش از آن در صنایع و تحقیقات موشکی آلمان کار می‌کرد و موشک‌های و-۱ و و-۲ از نتایج کارهای او و همکارانش بود.

پس از جنگ جهانی دوم

پس از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها صاحب تعداد زیادی موشک وی-۲ شده بودند که غنیمت جنگی متفقین از کارخانه‌ها و زرادخانه‌های آلمانی بود. آنها این موشک‌ها را همراه با وان براون و شماری از همکارانش را پنهانی به آمریکا منتقل کردند و در سال ۱۹۴۶ و پس از اتمام جنگ جهانی دوم، وان براون تبدیل به یک دانشمند موشکی آمریکایی شد و در زمینه ساخت موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما کار کرد.

با بنیان‌گذاری ناسا، فون براون به ناسا رفت و نقش اصلی در تعیین اهداف فضایی آمریکا و موفقیت پروژه‌های فضایی این کشور داشت.

در این مستند به نقش ورنر فون براون در زمینه موشک سازی در ناسا و به خصوص پروژه پرتاب موشک به ماه پرداخته می شود. در آن دوران آمریکا و شوروی در حال رقابت شدید فضایی بودند. وبسایت ایرانی دیتا دیدن این مستند دیدنی از شبکه PBS محصول سال 2012 را به شما توصیه می کند.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.