خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » دانلود استاندارد حسابداری شماره 5 – رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه

دانلود استاندارد حسابداری شماره 5 – رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه

امتیاز شما به این پست !

balance sheet - دانلود استاندارد حسابداری شماره 5 - رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه

دانلود استاندارد حسابداری شماره 5 – رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه

استاندار شماره 5 حسابداری ایران به رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه مربوط می باشد. اصولاً رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه به رویدادهایی گفته می شود که در فاصله زمانی بین تاریخ ترازنامه و پایان عملیات حسابرسی مؤسسه رخ داده است. دلیل اهمیت معاملات و هر گونه رخدادهای پس از تاریخ ترازنامه و به طور کلی پس از تهیه صورتهای مالی این است که ممکن است در بین این مدّت اتّفاقی مهم روی دهد که ترازنامه دوره قبلی را تأثیر با اهمیت و قابل توجه دهد. بنابراین ممکن است بر اثر این رویدادها اظهارنظر حسابرس نسبت به مطوبیت صورتهای مالی تغییر کند. این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم استاندارد حسابداری شماره پنج ایران مربوط به حسابداری رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه اختصاص یافت.

اصولاً رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه به دو دسته تقسیم می شود :

گروه اول – رویدادهای تعدیلی : رویدادهایی هستند که شواهد بیشتری در مورد حقایق موجود در تاریخ ترازنامه فراهم می کنند که باعث اصلاح صورتهای مالی برای نشان دادن تغییر در برآوردهای ناشی از شواهد اضافی می شود. مثلاً شرکت طی حکم دادگاه در تاریخ بعد از ترازنامه در مورد پرونده که مربوط به دوره ترازنامه است محکوم شود و باید جریمه سنگین بپردازد .

گروه دوم – رویدادهای غیرتعدیلی : به رویدادهایی گفته می شود که مربوط به حقایق تحقق یافته بعد از تاریخ ترازنامه است. این رویدادها باعث تعدیل ارقام مندرج در ترازنامه نمی شود. مثلاً شرکت بر اثر وقوع اتفاقات خاص مانند سیل بخشی از دارایی های خود را از دست دهد.

برای دانلود پروژه آماده اکسل و اکسس، افته خاص و مطالب کمیاب و مقالات ترجمه شده در رشته حسابداری کلیک کنید.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.