خانه » کتاب » علمی » دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جهان در پوست گردو استیون هاوکینگ

دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جهان در پوست گردو استیون هاوکینگ

امتیاز شما به این پست !

jahan - دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جهان در پوست گردو استیون هاوکینگ

دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب جهان در پوست گردو استیون هاوکینگ

جهان در پوست گردو (به انگلیسی: The Universe in a Nutshell) یکی از کتاب‌های استیون هاوکینگ در زمینه فیزیک نظری است که در سطح مخاطب عام نوشته شده است. این کتاب تاریخچه و اصول فیزیک نوین را بیان می‌کند و به مطالب گوناگونی در ارتباط با مکانیک کوانتومی و نظریه ریسمان می‌پردازد. از دیدگاه عمومی، کتاب جهان در پوست گردو دنبالهٔ به روز شدهٔ کتاب پرفروش تاریخچه زمان محسوب می‌شود.

اینک در کتابی تازه و پر از تصویر و نمودار، هاوکینگ به مهمترین رویدادهایی که پس از کتاب تاریخچه زمان رخ داده است، می پردازد. او ما را به پیشروترین بخش های فیزیک نظری می برد، جایی که واقعیت اغلب از تخیل شگفت آورتر است، و به زبانی ساده اصولی را که بر جهان فرمان می رانند بازگو می کند.

فهرست مطالب کتاب

  1.  تاریخچه مختصر نسبیت
  2.  شکل زمان
  3.  جهان در پوست گردو
  4.  پیشگویی آینده
  5.  نگهبانی از گذشته
  6.  آینده ما؟ پیشتازان فضا یا نه؟
  7.  دنیای جدید برِین

قسمتی از مطالب کتاب به این شرح است:

یک برآمد بسیار مهم نسبیت رابطه بین جرم و انرژی است. ادعای آلبرت اینشتین که سرعت نور باید برای تمام ناظران یکسان باشد ایجاب می‌کند که هیج چیز نمی‌تواند تند تر از نور حرکت کند. در نتیجه استفاده از انرژی برای شتاب دادن هر چیز چه ذره باشد و چه سفینه فضائی، بر جرمش می‌افزاید و کار بیشتر را سخت تر می‌کنند. شتاب دادن یک ذره تا سرعت نور ناممکن خواهد بود. زیرا مقدار بی‌نهایت انرژی لازم خواهد داشت. جرم و انرژی معادل هستند. آن طور که در فرمول معروف اینشتاین خلاصه شده است: E=MC ۲ می‌توان گفت این معادله در فیزیک، تنها معادله‌ای است که زبانزد خاص و عام است. در میان برآمدهای آن، درک این بود که اگر هسته یک اتم اورانیوم شکافته و به دو هسته با جرم‌های تقریباً کمتر تقسیم شود، انرژی بی اندازهٔ زیادی تولید خواهد کرد.

این کتاب توسط محمدرضا محجوب به فارسی ترجمه شده است. وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان تقدیم شما می کند. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • بنابر نارضایتی ناشر لینک دانلود حذف گردید.
  • حجم: 7.5 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.