خانه » دانشنامه » مذهبی » صوتی » دانلود تلاوت سوره الرحمن با صدای یوسف کالو

دانلود تلاوت سوره الرحمن با صدای یوسف کالو

امتیاز شما به این پست !

11363641434186346.4519 - دانلود تلاوت سوره الرحمن با صدای یوسف کالو

دانلود تلاوت سوره الرحمن با صدای یوسف کالو

سوره الرحمن سوره پنجاه و پنجم از قرآن است که ۷۸ آیه دارد و در مکه نازل شده است. در فضیلت تلاوت سوره الرحمن که نام دیگر آن «آلاء» است از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده که فرمودند هر چیزی عروسی دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است و در رویات دیگری آمده : هرکسی سوره الرحمن را قرائت کند خداوند به ضعف و ناتوانی او رحم می اورد و او توانایی ادای شکر نعمت های خدادادی را پیدا می کند.

امام صادق علیه السلام درباره تلاوت سوره الرحمن فرمودند: از قرائت سوره الرحمن و عمل به آن غافل نباشید زیرا این سوره در دل منافقان استقرار نمی یابد. در روز قیامت خداوند این سوره را به شکل انسانی در بهترین شکل و خوشترین بو وارد می کند تا اینکه در جایگاهی که نزدیکتر از آن وجود ندارد نزد خداوند می ایستد آنگاه خداوند می فرماید چه کسی در دنیا همواره تو را قرائت می کرد؟ سوره الرحمن در جواب می گوید ای پروردگارم فلان و فلان پس از آن چهره ایشان سفید و نورانی می شود خداوند به این گروه می فرماید هر کس را که دوست دارید شفاعت کنید آن گاه خداوند می فرماید به بهشت وارد شوید و هرجایی که دوست دارید سکونت گزینید.

باز هم از امام صادق علیه السلام درباره تلاوت سوره الرحمن نقل شده: هر کس سوره الرحمن را قرائت کند و همه جا پس از آیه «فبای الاء ربکما تکذبان» بگوید: «لابشیء من الائک رب اکذب» اگر در آن روز یا شب از دنیا برود شهید محسوب می شود.

از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت شده است: قرائت کننده سوره الرحمن در ملکوت آسمانها و زمینها ساکن در بهشت فردوس خوانده می شود.

این سوره به طور کلی بیانگر نعمت‌های مختلف معنوی و مادی خداوند است که بر بندگان خود ارزانی داشته و آن‌ها را غرق در آن ساخته است به طوری که می توان نام این سوره را “سوره رحمت” یا “سوره نعمت” گذارد و به همین دلیل با نام “الرحمن” که رحمت واسعه الهی را بازگو می‌کند آغاز شده و با جلال و اکرام الله پایان گرفته است و ۳۱ بارجمله ﴿فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ﴾ که به وسیله آن از بندگانش بر نعمت‌های خود گواه می گیرد در آن ذکر شده است .

می توان محتوای این سوره را به چند بخش تقسیم کرد:

  • بخش اول که مقدمه و آغاز سوره است از نعمت‌های بزرگ خلفت، تعلیم و تربیت، حساب و میزان، وسایل رفاهی انسان و غذاهای روحی و جسمی او سخن می گوید.
  • بخش دوم توضیحی است بر مساله چگونگی آفرینش انس و جن.
  • بخش سوم بیانگر نشانه‌ها و آیات الله در زمین و آسمان است .
  • بخش چهارم از نعمت‌های دنیوی فراتر رفته، سخن از نعمت‌های جهان دیگر است که نعمت‌های بهشتی اعم از باغ‌ها، سرچشمه‌ها، میوه‌ها، همسران زیبا و با وفا و انواع لباس‌ها توضیح داده شده است.
  • و بالاخره در بخش پنجم این سوره اشاره کوتاهی به سرنوشت مجرمان و قسمتی از مجازات‌های دردناک آن‌ها آمده است.

یوسف کالو قاری نوجوان با اصالت میانماری این سوره از قرآن کریم را با صدای دلنشینی قرائت کرده است که بارها به همراه تلاوت سوره یاسین از همین قاری در تلویزیون پخش شده است. وبسایت ایرانی دیتا تلاوت سوره الرحمن با صدای یوسف کالو را برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

دانلود گلچین بهترین تلاوت های استاد عبدالباسط

15 - تلگرام

دیدگاه ها 2 دیدگاه
  1. blank
    خاطب
    در تاریخ 2019/05/06 :

    سلام،کاش ما هم مثل این قاری نوجوان بودیم.

  2. blank
    سیدعباس
    در تاریخ 2017/12/22 :

    واقعا ازشما ممنون مشکرم خسته نباشیدخدا قوت اجرکم عند رب العالمین انه سمیع المجیب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.