خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترحمه فارسی کتاب سفرهای گالیور اثر جاناتان سوئیفت

دانلود ترحمه فارسی کتاب سفرهای گالیور اثر جاناتان سوئیفت

امتیاز شما به این پست !

galiver - دانلود ترحمه فارسی کتاب سفرهای گالیور اثر جاناتان سوئیفت

دانلود ترحمه فارسی کتاب سفرهای گالیور اثر جاناتان سوئیفت

سفرهای گالیور(۱۷۲۶ و تجدید نظر شده به سال ۱۷۳۵) با عنوان کامل «سفرهایی به برخی ممالک دور افتاده جهان در چهار بخش. نوشته لموئل گالیور، نخست در نقش پزشک کشتی و سپس به عنوان ناخدا» داستانی تخیلی نوشته جاناتان سویفت به زبان انگلیسی است. این کتاب یکی از آثار ماندگار و کلاسیک ادبیات انگلیسی و همچنین اثری هزل بر طبیعت انسان و هجو داستان‌های ماجراجویانه آن روزگار است.

کتاب از زمان نخستین چاپ بسیار محبوب شد (جان گی در نامه‌ای که در ۱۷۲۶ به سوییفت نوشته‌است می‌گوید: «[کتاب] همه جا خوانده می‌شود. از جلسات کابینه بگیر تا مهد کودک‌ها») و همچنان هم به صورت‌های مختلف چاپ می‌شود.

همچنین اقتباس‌های فراوانی از روی آن به صورت کمیک استریپ، فیلم انیمیشن، فیلم، سریال و امثال آن شده‌است.

کتاب سفرنامه گالیور ، شخصیت‌های جالبی دارد که سویفت به وسیله آنها حرف و سخن‌های ناگفته خود را به مردم زمانه خود و آیندگان عرضه کرده است . لموئل گالیور که یک جراح کم‌تجربه و ساده دل انگلیسی است و شیفته و بی‌قرار جهانگردی است . امپراتور لی‌لی پوت که اتباع او وی را مظهر سعادت و وحشت عالم هستی می‌دانند . فیلامناپ وزیر خزانه‌داری سرزمین لی‌لی پوت‌ها که مرد سیاه دل و بدنهادی است و دشمن شماره یک گالیور به حساب می‌آید . آقای رلدرسال که وزیر امور خصوصی است و هواخواه گالیور به حساب می‌آید .

سویفت در قالب داستان گالیور ، دربار آن روز انگلستان را مورد انتقاد قرار می‌دهد و احزاب را تخطئه می‌کند . در هر بخش داستان با به مسخره گرفتن یک طبقه خاص اجتماعی وابسته به دربار و اشراف ، نقد او از به اصطلاح بزرگان به اوج خود می‌رسد.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب زیبا و خواندنی را با ترجمه فارسی برای دانلود در اختیار شما قرار می دهد. امید است مورد پسند شما واقع شود.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.