خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » رابطه بین سود حسابداری و جریان وجوه نقد عملیاتی با ریسک سیستماتیک

رابطه بین سود حسابداری و جریان وجوه نقد عملیاتی با ریسک سیستماتیک

امتیاز شما به این پست !

Systematic Risk - رابطه بین سود حسابداری و جریان وجوه نقد عملیاتی با ریسک سیستماتیک

رابطه بین سود حسابداری و جریان وجوه نقد عملیاتی با ریسک سیستماتیک

در این تحقیق از سود حسابداری و جریان نقدی وجوه عملیاتی استفاده شد تا ارتباط آنها با ریسک سیستماتیک برای سرمایه گذاری ها(چه از طریق خرید سهام یا خرید اوراق قرضه و …) بررسی شود. بنابراین ارتباط بین بتای سود حسابداری و بتای جریان نقد وجوه عملیاتی طی سال های 1378 تا 1384 بر اساس نمونه ای متشکل از 210 شرکت از شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار نهران با ریسک سیستماتیک مورد بررسی قرار گرفت. این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا را به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله رابطه بین سود حسابداری و جریان وجوه نقد عملیاتی با ریسک سیستماتیک شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اختصاص دادیم .

این تحقیق و مقاله که حاصل تلاش مهنام ملایی کارشناس ارشد حسابداری دانشگاه اصفهان و دکتر عبدالله خانی استادیار گروه حسابداری دانشگاه اصفهان است در بهار 1388 در مجله تحقیقات حسابداری شماره اول چاپ شد.

نتایج این تحقیق نشان دهنده آن شد که هم سود حسابداری و هم جریان نقدی وجوه عملیاتی با ریسک سیستماتیک رابطه دارد و می توان گفت که اطلاعات مذکور در روند پیش بینی ریسک سیستماتیک دارای محتوای اطلاعاتی نسبی است .

مکانیزم اندازه گیری رسیسک سیستماتیک به این صورت بود که برای هر دوره زمانی از داده های مربوط به بازده ماهانه شرکت نمونه و بازده نمونه بازار طی سال های 78 تا 84 و از مدل بازار استفاده شد .

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص در حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.