خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » قانون مالیات بر ارزش افزوده

قانون مالیات بر ارزش افزوده

امتیاز شما به این پست !

tax25 - قانون مالیات بر ارزش افزوده

قانون مالیات بر ارزش افزوده

قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد یکی از مالیات های غیر مستقیم است که از مردم یعنی مصرف کنندگان کلاها و خدمات گرفته می شود. این یک قانون بسیار خوب و کاربردی است باعث توازن اقتصادی و همچنین افزایش درآمد دولت و همچنین کنترل اقتصاد توسط دولت می شود. در واقع مردم با مصرف بیشتر باید مالیات بر ارزش افزوده بیشتری بدهند. متأسفانه اکثر مردم به جز متخصصان رشته های اقتصاد، حسابداری و …  در مورد ماهیت قانون مالیات بر ارزش افزوده آگاه نیستند. سایت ایرانی دیتا تصمیم گرفت به منظور آموزش مالیات بر ارزش افزوده، فایل pdf قانون مالیات بر ارزش افزوده که توسط سازمان امور مالیاتی (وزارت امور اقتصادی و دارایی) تنظیم و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است به همراه توضیحات اجمالی در اختیار کاربران قرار دهد.

در واقع ارزش افزوده یک کالا میزان اضافه ارزشی است که کالا در شرایط قبل از تغییرات داشته است. مثلاً اگر آرد کیلویی 1000 تومان باشد و با تهیه نان ارزش آن به 1500 برسد 500 ریال(مابه التفاوت ارزش نان و ارزش آرد) ارزش افزوده داشته است که مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود .

خیلی از مردم عادی به اشتباه فکر می کنند که مالیات بر ارزش افزوده را باید تولیدکننده بیدازد، چون نمی دانند تولیدکننده علاوه بر واسطه بودن در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، برای هر سال مالیات مستقیم به نسبت سود پرداخت می کنند. تولیکنندگان و فروشندگان در اینجا فقط واسطه پرداخت مالیات از طرف مردم به نهادهای دولتی (سازمان مالیات بر ارزش افزوده) هستند .

فایل pdf  که که در اختیار شما قرار گرفت شامل مطالبی شامل : کلیات و تعاریف، معافیت ها، مأخذ، نرخ و نحوه محاسبه مالیات، وظایف و تکالیف مؤدیان، سازمان مالیات بر ارزش افزوده و وظایف و اختیارات آنان، عوارضکالاها و خدمات، حقوق ورودی، سایر مالیات هاو عوارض خاص، تکلیف سایر قوانین مرتبط و تاریخ اجرا

نویسنده این مطلب : ابوالحسن شاهمردانی فیروزجاه کارشناس ارشد حسابداری

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص در حسابداری

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.