خانه » فیلم » کارتون » دانلود سریال کارتونی پینوکیو با دوبله فارسی قدیمی و کیفیت عالی

دانلود سریال کارتونی پینوکیو با دوبله فارسی قدیمی و کیفیت عالی

امتیاز شما به این پست !

pinokio - دانلود سریال کارتونی پینوکیو با دوبله فارسی قدیمی و کیفیت عالی

دانلود سریال کارتونی پینوکیو با دوبله فارسی قدیمی و کیفیت عالی

نام کارتون: پینوکیو

موضوع: کمدی

سال انتشار داستان: 1881 میلادی

زبان: دوبله فارسی

خلاصه کارتون پینوکیو : 

داستان در مورد پیرمرد نجاری است که بچّه‌ای ندارد و تنهاست. پدر ژپتو به‌همراه یک گربه و دارکوب که با درست کردن اشیاء چوبی امرار معاش می‌کند. او با درست کردن عروسکی چوبی به اسم پینوکیو باور می‌کند که کودکی دارد. فرشته‌ای مهربان وقتی متوجّۀ آرزوی قلبی پیرمرد می‌شود، با زنده کردن عروسک آرزوی پیرمرد را برآورده می‌کند. مدّتی می‌گذرد، پدر ژپتو پینوکیو را مثل تمام کودکان به مدرسه می‌فرستد.

پینوکیو در راه مدرسه از روی سادگی و خوش‌قلبی گول روباه مکار و گربه نره را می‌خورد و به‌تماشای نمایش خیمه‌شب‌بازی می‌رود. در آنجا روباه مکار او را به صاحب خیمه‌شب‌بازی می‌فروشد. پینوکیو با جوجه اردک همراهش جینا به‌ناچار در آنجا می‌ماند و به‌همراه آن‌ها از شهری به شهر دیگر می‌رود و ستارۀ نمایش خیمه‌شب‌بازی می شود تا این‌که تصمیم به‌بازگشت به‌خانه را می‌گیرد و در راه باز فریب روباه مکار را می‌خورد و سکّه‌هایی را که از صاحب خیمه‌شب‌بازی گرفته بود از دست می‌دهد. و در جنگل با پری مهربان آشنا می‌شود.پری که از پدر ژپتو اجازه گرفته بود مدّتی ازپینوکیو مراقبت می‌کند و به او درس حساب می‌دهد. یک‌بار به‌دلیل بازی‌گوشی به شهر احمق‌ها رفته و پشیمان برمی‌گردد؛ هنگام برگشت به‌خانه ، باز به دام روباه مکار و گربه نره می‌افتد، و ماجراهای بسیاری رخ می دهد و با این‌که بارها گول آن‌ها را می‌خورد ولی باز هر بار با سادگی و خوش‌قلبی با آن‌ها دوست می‌شود تا این‌که سرانجام برای یافتن پدر ژپتو به دریا می‌رود و او را در شکم نهنگ پیدا می‌کند؛ و پس از نجات‌یافتن و پایان‌یافتن سفرها در آخر توسّط پری مهربان به انسان تبدیل می‌شود.

ماجراهای پینوکیو (به ایتالیایی: Le avventure di Pinocchio. Storia di un burattino) رمان ایتالیایی نوشته کارلو کلودی (Carlo Collodi)در قرن نوزدهم است. شخصیت اصلی این رمان یک آدمک چوبی بنام پینوکیو (به ایتالیایی: Pinocchio) است که دماغ چوبی او مشخصۀ بارز این شخصیت تخیّلی‌است.

در سال ۱۸۸۱ پینوکیو در یک مجلۀ کودکان ایتالیایی توسّط کارلو لورنزینی چاپ شد. نام مستعار او کارلو کلودی که این نام را از روستای زادگاه مادرش وام گرفت.
او از کودکی عاشق الاغها بود و تمامی کاردستی‌ها و نقاشی‌هایش در مورد این حیوان بود.

با وجود روزنامه‌نگاری در مطبوعات لیبرال، سر از نوشتن برای بچّه‌ها درآورد. او در ۲۴ نوامبر ۱۸۲۶ متولّد و در ۱۸۹۰ در ۶۴ سالگی درگذشت و نفهمید که پینوکیویش در کتاب‌های درسی ایتالیا برای بچه‌ها چاپ شد.

از پینوکیو برای انواع تبلیغات استفاده می‌شود، حتی برای سیاست‌مداران برای دروغگوئیش که حتّی مردم آمریکا در اعتراض به سیاست و وعده‌های دروغین دولتمردان‌شان در تظاهراتی دماغ پینوکیو به صورتشان زدند.

ماجراهای پینوکیو در ایتالیا چنان مورد استقبال قرار گرفت که تدریس بخش‌هایی از آن جزو برنامۀ مدارس آن کشور قرار گرفته‌ است. این شخصیت به صورت عروسک‌های کوچک خیمه‌شب‌بازی یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های ایتالیاست. آمبولانسی برای کودکان بیمار اختصاص یافته که با تصاویر شخصیت‌های محبوبشان تزئین شده‌است.

اسکرین شات از محیط کارتون پینوکیو:

pin - دانلود سریال کارتونی پینوکیو با دوبله فارسی قدیمی و کیفیت عالی

وب سایت ایرانی دیتا این کارتون قدیمی دهه شصت که با دوبله فارسی قدیمی می باشد را با کیفیت بالا و به طور رایگان و با سرعت بالا برای دانلود قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.