خانه » دانشنامه » مذهبی » مقاله » متن دعای سریع الاجابه از امام کاظم (ع) همراه با ترجمه فارسی

متن دعای سریع الاجابه از امام کاظم (ع) همراه با ترجمه فارسی

امتیاز شما به این پست !

sariolejabe - متن دعای سریع الاجابه از امام کاظم (ع) همراه با ترجمه فارسی

متن دعای سریع الاجابه از امام کاظم (ع) همراه با ترجمه فارسی

دعای سریع الاجابه یکی از دعاهایی است که برای تعجیل در اجابت حاجت و نیاز انسان در صوت مصلحت او است. خواندن این دعا اگر با خلوص نیّت و اعتقاد قلبی همراه باشد، باعث توجه خاص خداوند به دعای موردنظر شخص می شود. البته هرکدام از امامان ما دعای سریع الجابه مخصوص به خود را داشتند. مثل حضرت امام کاظم (ع)، حضرت علی (ع) و … . آیت الله بهجت نیز دعای سریع الاجابه مخصوص خود را داشت. این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا را به متن دعای سریع الاجابه از حضرت امام موسی کاظم علیه السلام همراه با ترجمه فارسی اختصاص یافت. این دعا را کفعمی در کتاب بلد الامین به روایت آقا امام کاظم نقل کرد. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته و با خواندن آن با خلوص نیت و حضور قلب، حاجت خیر شما برآورده شود .

متن دعای سریع الجابه امام کاظم علیه السلام

اللَّهُمَّ إِنِّی أَطَعْتُکَ فِی أَحَبِّ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ التَّوْحِیدُ وَ لَمْ أَعْصِکَ فِی أَبْغَضِ الْأَشْیَاءِ إِلَیْکَ وَ هُوَ الْکُفْرُ فَاغْفِرْ لِی مَا بَیْنَهُمَا یَا مَنْ إِلَیْهِ مَفَرِّی آمِنِّی مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیْکَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الْکَثِیرَ مِنْ مَعَاصِیکَ وَ اقْبَلْ مِنِّی الْیَسِیرَ مِنْ طَاعَتِکَ یَا عُدَّتِی دُونَ الْعُدَدِ وَ یَا رَجَائِی وَ الْمُعْتَمَدَ وَ یَا کَهْفِی وَ السَّنَدَ وَ یَا وَاحِدُ یَا أَحَدُ یَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُوْلَدْ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوا أَحَدٌ، أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیْتَهُمْ مِنْ خَلْقِکَ وَ لَمْ تَجْعَلْ فِی خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ أَحَدا أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تَفْعَلَ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالْوَحْدَانِیَّهِ الْکُبْرَى وَ الْمُحَمَّدِیَّهِ الْبَیْضَاءِ وَ الْعَلَوِیَّهِ الْعُلْیَا [الْعَلْیَاءِ] وَ بِجَمِیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلَى عِبَادِکَ وَ بِالاسْمِ الَّذِی حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِکَ فَلَمْ یَخْرُجْ مِنْکَ إِلا إِلَیْکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجا وَ مَخْرَجا وَ ارْزُقْنِی مِنْ حَیْثُ أَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَیْثُ لا أَحْتَسِبُ إِنَّکَ تَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ

ترجمه فارسی دعای سریع الاجابت امام کاظم

خدایا! تو را در محبوبترین چیزها نزدت که یگانه‏پرستى است اطاعت نمودم، و تو را در مبغوض‏ترین چیزها که کفر است نافرمانى نکردم، پس آنچه از گناهان بین این دو است بر من بیامرز، اى آن‏که گرزیگاهم تنها به جانب اوست، از آنچه از آن به سویت پناه آوردم مرا ایمنى بخش، خدایا! بیامرز از نافرمانیهاى بسیارم را در پیشگاهت، و طاعت اندکم را در آستانت بپذیر، اى تنها توشه‏ام از میان توشه‏ها، و اى امید و آرامش، و پناه و تکیه‏گاهم، و اى یگانه و یکتا، اى که گفتى «بگو او خداى یکتاست، خداى بینیاز است، نه زاده و نه زاییده شده، و برایش همتایى نبوده است» از تو درخواست‏ میکنم به حق آنان‏که از میان آفریده‏هایت انتخاب نمودى، و هیچکس را از میان آفریدگانت همانند آنان قرار ندادى، بر محمّد و خاندانش درود فرست، و با من چنان کن که سزاوار آنى، خدایا! از تو درخواست میکنم به حق یگانگى بزرگ‏تر الهى، و مقام تابنده محمّدى، و جایگاه برتر علوى، و به تمام آنچه به آن بر بندگانت حجّت نهادى، و به حق‏ آن نامى که از آفریدگان خود پنهان داشتى، که از تو جز براى تو اظهار نگردد، بر محمّد و خاندانش درود فرست و براى من در کارم گشایش و راه نجاتى قرار ده، و از جهاتى که گمان میبرم و یا گمان نمیبرم مرا روزى ده‏ همانا تو هرکه را بخواهى بیحساب روزى میدهی.

بعد از خواندن این دعا حاجت خود را از خداوند متعال درخواست کن.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.