خانه » دانشنامه » ورزشی » کلیپ » دانلود کلیپ مبارزه دیدنی محمد علی کلی و جو فریزر (معروف به نبرد قرن)

دانلود کلیپ مبارزه دیدنی محمد علی کلی و جو فریزر (معروف به نبرد قرن)

امتیاز شما به این پست !

Muhammad Ali vs Joe Frazier II HD Legendary Nig - دانلود کلیپ مبارزه دیدنی محمد علی کلی و جو فریزر (معروف به نبرد قرن)

دانلود کلیپ مبارزه دیدنی محمد علی کلی و جو فریزر (معروف به نبرد قرن)

در این کلیپ دیدنی و بی نظیر مبارزه به یاد ماندنی محمد علی کلی و جو فریزر را مشاهده خواهید کرد. این مبارزه در سال 1971 برگزار شد و محمدعلی کلی اسطوره بوکس دنیا در مقابل جو فریزر یکی از مشت زنان افسانه ای آمریکا اولین شکست ورزشی خود را متحمل می شود. فریزر در سال ۱۹۷۱ در مبارزه‌ای که به «نبرد قرن» شهرت پیدا کرد موفق شد محمد علی کلی را در راند پانزدهم در اسکوئیر گاردن شکست دهد. وی در حالی میدان مبارزه را ترک می‌کرد که اولین شکست زندگی کلی را به وی تحمیل کرده بود. مفسران ورزش مشت زنی اين مسابقه را بهترين مسابقه جو فريزر می دانند که توانست در برابر حريف نيرومند خود تا پايان مقاومت کند. مسابقه ای که به گفته جو فريزر او را روانه بيمارستان کرد و مدتها نه می توانست راه برود و نه حرف بزند.

نبرد سال ۱۹۷۶ در مانيل، پایتخت فیلیپین سومين و بيرحمانه ترين رويارويی بين جو فريزر و محمد علی کلی بود. دو طرف با تمام نيرو و بيرحمی يکديگر را زير ضربه گرفتند تا اينکه در پايان راند چهاردهم وقتی که چشمان فريزر ديگر نمی ديد و بدن او از کار افتاده بود مسابقه قطع شد. سرافکندگی ناشی از اين شکست تا پايان زندگی همراه جو فريزر باقی‌ماند. محمد علی کلی پس از آن در خودنوشت نامه‌اش عنوان کرد که چیزی نمانده بود در آن دیدار بمیرد.

با وجود تمام دشمنی ها بين دو طرف، جو فريزر در يک برنامه تلويزيونی در بريتانيا در سال ۱۹۷۸ که به مصاحبه در مورد زندگی محمد علی کلی اختصاص داشت شرکت کرد و خطاب به بينندگان گفت:« محمد علی کلی يک قهرمان بزرگ و مردی بسيار دوست داشتنی است.»

زندگینامه جو فریزر

جو فریزیر ( Joe Frazier) که در ایران همچنین با نام جو فریزر نیز معروف است یکی از بوکسورهای جنجالی دهه ۸۰ آمریکاست که به دلیل مبارزه با محمد علی کلی، بوکسور افسانه‌ای جهان مشهور شد. این دو، سه بار با یکدیگر مبارزه کردند که یکی از آنها دیدار معروف مانیل در سال ۱۹۷۵ بود.

جو فریزر یکی از یازده فرزند یک خانواده بسیار فقیر بود. در نوجوانی درگیر کارهای خلاف شد اما از هیجده سالگی ورزش مشت زنی را آغاز کرد و به فاصله سه سال مدال طلای این رشته را در المپیک به دست آورد. از فریزر پرسیدند که آیا به راکی بالبوآ شباهت داشته است؛ وی در پاسخ اظهار داشت بی‌تردید. من در کشتارگاه کار کرده‌ام و همان کسی هستم که در خیابان‎های فیلادلفیا می‌دوید.

فریزر که به «اسموکین جو» معروف بود در دوران حرفه‌ای مبارزات خود به استفاده از هوک‌های ویران کننده دست چپش مشهور بود. هوک چپ عالی فریز جیمی الیس را در مسابقات قهرمانی رشته سنگین وزن در سال ۱۹۷۰ فلج کرد. جیمی الیس بسیار سریع و پر تحرک بود و در راندهای اول جو فریزر را در موضع تدافعی قرار داده بود ولی بالاخره در راند چهارم هوک چپ عالی فریزر او را از پای درآورد.

جو فریزر دو بار به عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان دست پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۹۷۳ به جورج فورمن باخت. اين مسابقه شايد بزرگترين شکست او بود. فقط در راند اول شش بار زير ضربات جورج فورمن نقش زمين شد تا بالاخره مسابقه در راند دوم به خاطر برتری و ضربات « جورج فورمن» متوقف شد. فریزر در فیلادلفیا زندگی می‌کرد و در آنجا برای سال‌های بسیاری یک باشگاه مشتزنی راه انداخته بود.

فریزر در سال ۱۹۷۶ از دنیای بوکس خداحافظی کرد هرچند که در سال ۱۹۸۱ برای آخرین بار روی رینگ ظاهر شد. فریزر طلای المپیک 1964 توکیو را نیز کسب کرده بود.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.