خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی کتاب محاکمه فرانتس کافکا

دانلود ترجمه فارسی کتاب محاکمه فرانتس کافکا

امتیاز شما به این پست !

mohakeme - دانلود ترجمه فارسی کتاب محاکمه فرانتس کافکا

دانلود ترجمه فارسی کتاب محاکمه فرانتس کافکا

محاکمه (The Trial) رمانی ناتمام از فرانتس کافکا است که اولین بار در سال ۱۹۲۵ چاپ شد. این کتاب از مشهورترین آثار کافکاست و داستان مردی است که به دست حاکمی خارج از صحنه و غیرقابل دسترسی، و به جرمی که هرگز ماهیتش نه برای خواننده و نه برای خودش مشخص نمی‌شود، دستگیر و مجازات می‌شود. مانند سایر آثار کافکا محاکمه هم کامل نشد، اگرچه فصلی دارد که در آن داستان به سرانجامی می‌رسد. پس از مرگ کافکا، دوست و فعال ادبی اش ماکس برود نوشته‌ها را برای چاپ آماده کرد.

فیلم محاکمه یک‌بار در سال ۱۹۶۲ توسط اورسن ولز و یک بار هم براساس فیلمنامه هرولد پینتر که برگرفته از همین رمان بود در سال ۱۹۹۳ ساخته شد.

خلاصه داستان رمان محاکمه:

آقای یوزف ک از خواب بیدار و متوجه می شود  که بازداشت است. به چه علتی؟ مشخص نیست شاید به همین علت ابتدا زیاد جدی نمی گیرد . بازداشت است و روزهای یکشنبه باید برای بازپرسی به دادگاه مراجعه کند اما روزهای دیگر مشغول امور روزمره می باشد…

اروین یالوم نویسنده و فیلسوف معروف این محاکمه را محاکمه درونی خود انسان می داند و بیان می کند:

یوزف به دلیل گناه وجودی به دادگاه احضار شد و تصمیم گرفت با برداشت سنتی که از معنای گناه داشت از حضور در دادگاه خودداری کند. اعلام بی گناهی کرد. اخر هیچ جنایتی مرتکب نشده بود. و می کوشید صاحبان قدرت بیرونی را متقاعد کند که قربانی بی عدالتی شده. ولی گناه اگزیستانسیال یا وجودی نتیجه ارتکاب عملی مجرمانه نیست. درست برعکس! او به دلیل کارهایی که در زندگی خویش نکرده گناهکار است…

وبسایت ایرانی دیتا کتاب محاکمه اثر کافکا را با ترجمه دکتر حسن هنرمندی برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 3.5 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.