خانه » دانشنامه » آموزشی » دانشگاهی » دانلود کتاب پاتولوژی رابینز (Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease)

دانلود کتاب پاتولوژی رابینز (Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease)

امتیاز شما به این پست !

pathology - دانلود کتاب پاتولوژی رابینز (Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease)

دانلود کتاب پاتولوژی رابینز (Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease)

کتاب پاتولوژی رابینز با نام دیگر اصول آسیب شناسی بیماری ها (Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease) عنوان کتابی است که اولین ویرایش آن در سال 1974 توسط Ramzi S. Cotran و Stanley L Robbins نوشته شد و در ادامه ویرایش های آن ویرایشگران دیگری همچون  Vinay Kumar و  Abul K. Abbas  و Jon C. Aster به ویرایش نسخه های جدید آن پرداخته اند. تا کنون ویرایش های مختلفی با توجه به محبوبیت این کتاب برای آن نوشته شده است که آخرین ویرایش این کتاب که ویرایش نهم آن می باشد در سال 2014 منتشر شد و به همراه تغییراتی جزئی در سال 2015 توسط انتشارات ساندرز دوباره انتشار یافت. این کتاب یکی از مهمترین و معتبرترین مراجع برای تدریس مبحث آسیب شناسی و پاتولوژی بیماری ها در رشته پزشکی و سایر رشته های مشابه در دانشگاه های ایران و سایر کشورها می باشد.

آسیب‌شناسی یا پاتولوژی (به انگلیسی: Pathology) شاخه‌ای از علم پزشکی است که در خصوص تاثیر بیماریها و آسیب‌ها در سطح بافتی و سلولی و مولکولی بحث می‌کند و شامل مطالعه فرایند بیماری در یک اندام یا تمامی بدن برای شناخت ماهیت و علت‌های آن است. آسیب شناسی به دو شاخه اصلی آسیب شناسی بالینی Clinical pathology و آسیب‌شناسی تشریحی Surgical pathology تقسیم میشود.

ویرایش نهم این کتاب شامل دو بخش عمومی به نام های پاتولوژی عمومی و پاتولوژی سیستمی (پاتولوژی سیستم های ارگان ها) است که هز کدام از این دو بخش شامل چندین زیرمجموعه برای خود می باشند. مجموعه این زیر فصل ها شامل بیش از 29 بخش مختلف می باشد که هز کدام از آنها توسط یک محقق و متخصص نوشته و بررسی شده است. این ویرایش شامل بیش از 1400 صفحه می باشد که توسط تصاویر رنگی همراه با جزئیات کامل هر کدام از بخش ها به طور مفصل تشریح شده است.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را به صورت رایگان و با لینک مستقیم برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 163 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.