خانه » دانشنامه » ورزشی » والیبال » دانلود 10 اشتباه بزرگ و مضحک در دنیای والیبال

دانلود 10 اشتباه بزرگ و مضحک در دنیای والیبال

امتیاز شما به این پست !

mistake valley1 - دانلود 10 اشتباه بزرگ و مضحک در دنیای والیبال

دانلود 10 اشتباه بزرگ و مضحک در دنیای والیبال

در این پست کلیپ جالب و دیدنی 10 اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر در دنیای والیبال را مشاهده خواهیدکرد. والیبال ورزشی جذاب و دیدنی است که در آن بازیکنان باید تمرکز بالایی در دریافت توپ و زدن ضربه داشته باشند. یک لحظه غفلت در این ورزش کافی است تا بازی از این رو به آن رو شود. در این کلیپ زیبا اشتباهاتی را بازیکنان بزرگ دنیای والیبال در مسابقات حساس  انجام می دهند که برای علاقه مندان به والیبال غیر قابل باور است. در این کلیپ بازی هایی مانند بازی برزیل و ایتالیا، لهستان و روسیه و … را مشاهده خواهید کرد. در ادامه ضمن پخش آنلاین این کلیپ اندکی در مورد ابعاد زمین والیبال توضیح خواهیم داد:

طبق قوانینی که توسط فدراسیون بین‌المللی والیبال نوشته شده‌است، زمین بازی والیبال باید مستطیلی‌شکل، و طول آن ۱۸ متر (۶۰ فوت) و عرض آن ۹ متر (۳۰ فوت) باشد. خط وسط که در مرکز آن قرار دارد، زمین را به دو قسمت ۹ متری تقسیم می‌کند، و هم‌چنین در ۳ متری از هرطرف آن، خط حمله یا خط پایان قرار دارد. تور والیبال نیز به طور مستقیم بالای خط مرکز، و ارتفاع آن ۲٫۴۳ متر (۸ فوت) برای مردان، و ۲٫۲۴ متر (۷ فوت و ۴ اینچ) برای زنان است. در استانداردهای والیبال، حاشیه‌های زمین حداقل باید نزدیک ۲ متر (۶ فوت) در هرطرف با خط زمین فاصله داشته باشد. سقف سالن نیز باید فضای بازی عاری از هرگونه موانع به ارتفاع ۷ متر (۲۳ فوت) از کف زمین باشد. تمام خط‌های کشیده شده در زمین بازی نیز، ۵ سانتی‌متر (۲ اینچ) ضخامت دارند.

پس از دریافت امتیاز توسط تیم، اعضای آن باید در جهت عقربه‌های ساعت در زمین بچرخند. این یک نکته مهم و جزو تاکتیک‌های والیبال سالنی به حساب می‌آید. این تاکتیک باعث می‌شود که تمام بازیکنان در تمام مناطق بازی کنند و همیشه در منطقه دفاع یا حمله نباشند. همانند شکل که با چرخش منظقه «۲» به منطقه «۱»، به همین ترتیب تمام مناطق جایگزین یکدیگر می‌شود. یک تیم باید حتما قبل سرویس تیم مقابل، در جهت عقربه‌های ساعت بچرخد. هنگامی که سرویس زده می‌شود، بازیکنان جلوی خط حمله می‌توانند موقعیت‌های خود را تغییر دهند و حرکت کنند اما بازیکنان پشت خط نمی‌توانند به جلوی آن بیایند و دفاع یا حمله کنند. آن‌ها باید تمام اقدامات حمله را از پشت خط حمله انجام دهند.

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.