خانه » کتاب » دانشگاهی » دانلود کتاب جمهوری افلاطون با ترجمه دکتر محمدحسن لطفی

دانلود کتاب جمهوری افلاطون با ترجمه دکتر محمدحسن لطفی

امتیاز شما به این پست !

jomhouri - دانلود کتاب جمهوری افلاطون با ترجمه دکتر محمدحسن لطفی

دانلود کتاب جمهوری افلاطون با ترجمه دکتر محمدحسن لطفی

کتاب جمهور (به انگلیسی: Republic) که در فارسی با نام جمهوری یا جمهوریت نیز شهرت دارد اثر بزرگ فلسفی افلاطون است که از مشهورترین و تأثیرگذارترین متون کلاسیک فلسفه سیاسی در غرب به شمار می‌آید. کتاب شامل ۱۰ نمایشنامه به صورت گفتگو میان سقراط و افراد دیگر است و در آن به مسایلی از قبیل عدالت، نوع حکومت و حقیقت پرداخته شده‌است. این کتاب در سال توسط دکتر محمدحسن لطفی و دکتر رضا کاویانی در سال 1353 به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

این کتا شامل ده بخش مختلف یا ده کتاب مختلف است که در هر بخش به قسمتی از مباحثات وی پرداخته می شود. بحث اصلی کتاب در رابطه با نوع حکومت و رابطه‌ی عدل و ظلم است.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

سقراط طی مسیری طولانی، نشان می‌دهد که چرا از نظر او فرد عادل از فرد ظالم از هر نظر برتر است، و تمام بحث‌هایش پیرامون انواع حکومت، و همچنین درباره‌ی نحوه ساختن شهر ایده‌ال، همه بر این محور شکل می‌گیرند. سقراط طبق نظمی که برای خود تعریف کرده است، یکی یکی پله‌های صعود از مراتب گوناگون استدلال را پشت سر می‌گذارد. از مجموع مباحثات این مدت، سقراط نتیجه می‌گیرد که فرد عادل آن کسی است که به کمک نیروی عقل، بر درون متلاطم خویش افسار می‌زند و انواع غرایز حیوانی‌اش را تحت سلطه‌ی عقل درمی‌آورد. خصلت اصلی چنین انسانی اعتدال است، و عقل نخواهد گذاشت که او از جاده‌ی اعتدال خارج گردد و به افراط و تفریط روی اورد. اگر مشکلی برای فرد عادل پدید می‌آید، ایراد نه از او که از شهر است. او باید بر آن شهری حکومت کند که درآسمان‌ها وجود دارد و سقراط رسالت خود را انتقال این شهر به زمین می‌داند.

وبسایت ایرانی دیتا کتاب جمهوری افلاطون را در بیش از 568 صفحه با لینک مستقیم برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 4.8 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.