خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی رمان مادام کاملیا اثر الکساندر دوما

دانلود ترجمه فارسی رمان مادام کاملیا اثر الکساندر دوما

امتیاز شما به این پست !

virginia.cover2  - دانلود ترجمه فارسی رمان مادام کاملیا اثر الکساندر دوما

دانلود ترجمه فارسی رمان مادام کاملیا اثر الکساندر دوما

مادام کاملیا (La Dame aux camélias) نام یک کتاب ادبی است که توسط الکساندر دوما (پسر)، نویسندهٔ اهل فرانسه نوشته شده‌ است. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است. این کتاب در ایران توسط غلامحسین قراگزلو ترجمه شده و در سال 1360 توسط انتشارات کتابفروشی ممتاز چاپ شد. رمان مادام کاملیا ،در جهان چنان شهرتی یافت ،که جوزپه وردی آهنگ ساز بزرگ ایتالیا با الهام از آن اپرایی ساخت،که از جمله بهترین آثار اوست. هالیوود نیز فیلمی بر اساس این داستان تهیه کرد که گرتا گاربو، ستاره زیبای سوئدی تبار، در آن نقش مادام کاملیا را به عهده داشت. این فیلم سالها بر پرده سینمای جهان می درخشید و به این ترتیب مادام کاملیا توانست چندین نسل پیاپی را مبهوت ومحسور خود سازد و هنوز هم جاذبه ی خود را حفظ کزده است.

خلاصه داستان مادام کاملیا:

رمان روایت عشق نافرجام یک جوان {آرمان دوودال} به یک زن روسپی {مارگاریت گوتیه} است. داستان با مرگ مارگاریت شروع می شود و کل داستان در فلش بک می گذرد. آرمان در بستر بیماری است و برای جوانی دیگر احوالات خود و مارگاریت را روایت می کند. دختر از طریق ارتباط مداوم با مردان پولدار شهرت و ثروت بهم زده اما مهربانی های بدون چشمداشت آرمان در هنگام بیماریش، او را اسیر می کند. خانواده ی پسر که متوجه این وصلت شرمگینانه می شوند باعث جدایی آرمان و مارگاریت می شوند و دختر فداکارانه به کسوت شغل سلف در می آید! آرمان هم برای کم نیاوردن به زندگی بی بندباری تن می دهد. نهایتا” مارگاریت در اثر بیماری و فشارهای روحی می میرد و نامه هایش آرمان را متوجه اشتباهش می کند…

علی رغم اینکه داستان بر اساس زندگی فاسد یک زن روسپی و هرزه می گذرد ولی هیچ صحنه آرایی اروتیکی در داستان وجود ندارد ولی با این وجود کل داستان قربان گاه “غیرت” و تعصب” است. مرد داستان، بارها به خاطر داشتن غیرت و تعصب روی مارگاریت تخطئه و محکوم می شود. سخنرانی های مکرر مارگاریت در دفاع از شغل! خود و تحقیر غیرت آرمان به غایت مخرب است.

وبسایت ایرانی دیتا این رمان را با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 2.8 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.