خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی کتاب طاعون آلبر کامو با لینک مستقیم

دانلود ترجمه فارسی کتاب طاعون آلبر کامو با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

taaon - دانلود ترجمه فارسی کتاب طاعون آلبر کامو با لینک مستقیم

دانلود ترجمه فارسی کتاب طاعون آلبر کامو با لینک مستقیم

طاعون (La Peste) رمانی است نوشتهٔ آلبر کامو که در سال ۱۹۴۷ به چاپ رسید. رمان از ردهٔ آثار اگزیستانسیالیستی شمرده می‌شود. این کتاب کامو یکی از آثار ادبی برجسته ی جهان است و با آنکه بیش از نیم سده از انتشار آن می گذرد؛ همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است. رمان طاعون می‌تواند بهترین مدعا برای اثبات پوچ‌گرا نبودن کامو باشد.

طاعون می تواند نماد تمام دشمنی ها و رنجهای بشری و در مجموع نیروهای شری باشد که هنوز بر زمین و انسانها حاکم هستند. این کتاب ما را به عصیان وامی دارد چرا که به عقیده نویسنده، باید زندگی کرد، باید یاد بگیریم که چگونه زندگیمان را پیش ببریم و با مرگ مبارزه کنیم، باید قدرت خود را بدست آورده و با آفتها و بلایا بجنگیم.

خلاصه داستان کتاب طاعون:

بیماری هولناک طاعون به شهر ناشناخته ای به نام اران که می تواند هرجای جهان باشد؛ هجوم می آورد. وقایع رمان در شهری از الجزایر به نام اُران رخ می‌دهد و از زبان راوی که بعدها خود را دکتر ریو معرفی می‌کند نقل می‌شود. کتاب با توضیحی از مردم و شهر آغاز می‌شود و سپس به زیاد شدن تعداد موش‌ها در شهر و مرگ آن‌ها اشاره می‌کند. آقای میشل، سرایدار منزل دکتر ریو بر اثر بیماری‌ای با بروز تاول‌ها و خیارک‌ها می‌میرد و مرگ چند نفر دیگر با همین علائم باعث می‌شود دکتر ریو علت مرگ را بیماری احتمالاً مسری بداند و کمی بعد دکتر کاستل این بیماری را طاعون تشخیص می‌دهد. با سستی مسئولین برای واکنش، بعد از مدتی در شهر طاعون و وضع قرنطینه اعلام می‌شود…

نویسنده در مورد این اثر در نامه‌ای به رولان بارت می‌نویسد:

در مقایسه با رمان بیگانه، طاعون بی‌گفتگو گذاری است از سرکشی انفرادی به جهان اجتماعی، اجتماعی که باید در مبارزه‌هایش شرکت کرد. اگر از بیگانه تا طاعون راهی در راستای تحول باشد، این تحول در جهان همبستگی و مشارکت است.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با ترجمه رضا سید حسینی از انتشارات نیلوفر برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 3.5 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.