خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی رمان برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

دانلود ترجمه فارسی رمان برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

امتیاز شما به این پست !

karamazof2 - دانلود ترجمه فارسی رمان برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

دانلود ترجمه فارسی رمان برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی

برادران کارامازوف (The Brothers Karamazov) رمانی از فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ شهیر روسی است. برادران کارامازوف مشهورترین اثر داستایوسکی است که نخستین بار به صورت پاورقی در سال‌های ۸۰–۱۸۷۹ در نشریه پیام‌آور روسی منتشر شد. گویا این رمان قرار بوده قسمت اول از یک مجموعه سه‌گانه باشد اما نویسنده چهار ماه بعد از پایان انتشار کتاب درگذشت. این رمان در ایران با ترجمهٔ صالح حسینی در سال ۱۳۶۷ توسط انتشارات نیلوفر به چاپ رسیده است.

داستان کتاب ماجرای خانواده‌ای عجیب و شرح نحوهٔ ارتباطی است که بین فئودور کارامازوف، پیرمرد فاسدالاخلاق و متمول با سه پسرش به نام‌های میتیا، ایوان و آلیوشا و پسر نامشروعش به نام اسمردیاکوف وجود دارد. برادران کارامازوف رمانی فلسفی است که به طور عمیقی در حوزهٔ الهیات و وجود خدا، اختیار و اخلاقیات می‌پردازد. از زمان انتشار این رمان توسط بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان همانند آلبرت اینشتین، زیگموند فروید، مارتین هایدگر،کورت ونگات، لودویگ ویتگنشتاین و پاپ بندیکت شانزدهم مورد تحسین قرار گرفته است و به عنوان یکی از بهترین اثرها در ادبیات شناخته شده است.

بی شک با خواندن این کتاب تمامی ویژگی های این جامعه توصیفی را در این سه برادر و برادر نامشروع آنها و همچنین پدر هوس باز و طفیری آنها خواهید دید.

در این کتاب در توصیف شخصیتها و فصل بندی آن به یکی از شاهکارهای داستایوفسکی برخواهید خورد شاهکاری که خواننده را به اندیشیدن به خطاهایی می کند که منجر به چنین جنایاتی می شود  و مهمترین هدف نویسنده نیز همین می باشد که این هدف را به نوعی در شخصیت مبهم ایوان کارامازوف نشان می دهد. وی که عملاً مرتکب چنین قتلی نشده است به وسیله تفکرات خود و صحبت های اسمردیاکف ، خود را عامل اصلی قتل پدر می داند . اما با نگاهی ویژه به کتاب پی خواهیم برد داستایوسکی هر سه برادر را دارای انگیزه ایی برای قتل پدر معرفی می کند.

آلیوشا به خاطر مخالفت با هوسبازیهای پدر (به دلیل مذهبی بودن) ، ایوان به خاطر تفکرات خود و نفرت پدر از وی ( به دلیل روشنفکر بودن) و دیمیتری نیز به دلیل تهدید علنی پدر به کشتن ( به دلیل دل بستن پدر به معشوقه اش) هر سه انگیزه ی بالایی برای کشتن پدر دارند اما این دادن انگیزه توسط نویسنده به سه برادر زمانی دارای ارزش می شود که خواننده ، فیدور کارامازوف (پدر) را سزاوار کشتن تشخیص می دهد و چه بسا این انگیزه را برای خود نیز قایل می شود و آن زمان است که اسمر دیاکوف مجری قتل پدر می شود . بنابه گفته‌ی کامو، داستایفسکی از استدلال پوچ شروع می‌کند و این استدلال دل مشغولی اوست.

وبسایت ایرانی دیتا ترجمه فارسی این کتاب را که در دو جلد منتشر شده است برای دانلود شما آماده کرده است. امید است مورد پسند شما واقع شود.

باکس دانلود
  • بنابر نارضایتی ناشر لینک دانلود حذف گردید.
  • حجم: 20 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    دیدگاه ها 4 دیدگاه
    1. blank
      sara
      در تاریخ 2019/08/02 :

      چرا حذف کردین؟ 😣😣😣

      • blank
        کاظم
        در تاریخ 2019/08/02 :

        ناشر اثر راضی نبودن و لینک رو برداشتیم

    2. blank
      نریمان
      در تاریخ 2019/05/27 :

      صفحه ی 942 و 943 از کتاب نیست.

    3. blank
      elmebargh.blog.ir
      در تاریخ 2016/06/26 :

      دمتون گرم

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.