خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » حسابرسی مبتنی بر ریسک در قالب فایل پاورپوینت

حسابرسی مبتنی بر ریسک در قالب فایل پاورپوینت

امتیاز شما به این پست !

Risk based audit - حسابرسی مبتنی بر ریسک در قالب فایل پاورپوینت

حسابرسی مبتنی بر ریسک در قالب فایل پاورپوینت

حسابرسی مبتنی بر رسیک یکی از مباحث جدید و گسترده در حسابرسی است که اکثر کارهای حسابرسی به این موضوع ارتباط دارد. این یک موضوع بسیار جذاب در رشته حسابداری و حسابرسی است و می تواند به عنوان یک کار تحقیقاتی برای دانشجویان حسابداری، حسابرسی و رشته های مربوط در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده شود. حسابرسی مبتنی بر رسیک جزء سرفصل های درس حسابرسی 1 در دوره کارشناسی و حسابرسی پیشرفته در دوره کارشناسی ارشد است. این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم یک فایل پاورپوینت در مورد حسابرسی مبتنی بر ریسک همراه توضیح مختصر اختصاص یافت .

اگرچه ارزیابی ریسک به عنوان یکی از اجزای لاینفک سیستم کنترل داخلی شناخته شده است اما در چند سال اخیر تمرکز بر مدیریت ریسک برجسته شده است.چرا که تغییرات محیطی از جمله تغییرات سریع تکنولوژی و فناوری اطلاعات ،محیط رقابتی و…انواع ریسک های مختلف اعم از ریسک های عملیاتی و مالی را بر واحدهای اقتصادی تحمیل کرد.در نتیجه واحد های اقتصادی برای رویارویی با ریسک های مختلف نیاز به استقرار یک مدیریت ریسک اثربخش دارند و برای اداره و کنترل و کاهش ریسک ها به یک سیستم کنترل داخلی اثربخش نیاز است.

تعریف مدیریت ریسک (ERM)

مدیریت ریسک واحد اقتصادی فرایندی است که توسط هیئت مدیره،مدیریت و سایر پرسنل واحد استقرار می یابد.این فرایند در تدوین استراتژی و در کل واحد اقتصادی به کار گرفته می شود و در تشخیص رویدادهایی که ممکن است بالقوه بر واحد اثر گذارد،طراحی می شود به علاوه ریسک را در دامنه اشتیاق ریسک (ریسک قابل پذیرش)مدیریت کرده و اطمینان معقولی در رابطه با دستیابی به اهداف واحد فراهم می سازد.

نویسنده این متن : ابوالحسن شاهمردانی فیروزجاه – کارشناس ارشد حسابداری

گردآورندگان فایل پاورپوینت : خانم ها آزاده آرام، سیده الهه رضوی و منا کاظمیان – دانشجویان کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه مازندران ورودی 1390

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص در حسابداری

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 5 مگابایت
  • فرمت: ZIP & PPTX
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.