خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » نقش تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در حسابرسی مالی

نقش تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در حسابرسی مالی

امتیاز شما به این پست !

Audit54 - نقش تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در حسابرسی مالی

نقش تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در حسابرسی مالی

در حسابرسی مالی جدید، تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری می تواند نقش پررنگی داشته باشند. سابق استفاده از رویکردهای نوین حسابرسی مبتنی بر ریسک و تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در مؤسسات بزرگ حسابرسی، به اواسط دهه 90 میلادی بازمی گردد. به دنبال پیدایش رویکرد نوین، موضوع تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در استانداردهای حسابرسی بریتانیا و سایر کشورها مورد نوجه قرار گرفت. در رویکردهای نوین حسابرسی مبتنی بر ریسک، ارتباط میان ریسک های تجاری ناشی از عملیات انجام شده صاحبکار در فضای یک صنعت مشخص و انتخابهای حسابداری مرتبط با نحوه اندازه گیری، ثبت و گزارشگری نتایج حاصل از عملیات مزبور مورد تأکید قرار می گیرد. این پست آموزشی به دانلود رایگان با لینک مستقیم مقاله نقش تجزیه تحلیل استراتژیک و ریسک تجاری در حسابرسی مالی در قالب فایل pdf اختصاص یافت .

در این مقاله نقش ابزارهای تحلیل استراتژیک رایج در مدیریت استراتژیک نظیر pest، swot و مدل پنج محرکه پورتر، ر تجزیه تحلیل ریسکهای تجاری، با هدف ارتقای رویه های حسابرسی و بهبود کیفیت گزارشگری مالی مورد بررسی قرار می گیرد. یافته های حاصل از این تحقیق نشان می دهد که بهره گیری حسابرسان مستقل از ابزارها و مدل های تحلیل استراتژیک ارائه شده، افزایش دقّت ارزیابی ریسک و همچنین اثربخشی رویه های حسابرسی در بهبود کیفیت حسابرسی مالی را در پی دارد .

واژگان کلیدی این مقاله پژوهشی : مدیریت استراتژیک، تجزیه تحلیل استراتژیک، ریسک تجاری، تجزیه تحلیل مبتنی بر pest و swot و مدل 5 محرکه پورتر (مدل نیروهای پنجگانه پورتر)

کاری از محسن غلامرضایی و منصور مافی  تاریخ پذیرش 17 / 7 / 1392

فصلنامه علمی پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت

 

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص در حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.