خانه » دانشنامه » ورزشی » ورزش های دیگر » دانلود کلیپ دیدنی رقابت مایکل فلپس در رقابت های شنای پروانه المپیک 2012 لندن

دانلود کلیپ دیدنی رقابت مایکل فلپس در رقابت های شنای پروانه المپیک 2012 لندن

امتیاز شما به این پست !

Michael Phelps Wins Gold Mens 100m Butter - دانلود کلیپ دیدنی رقابت مایکل فلپس در رقابت های شنای پروانه المپیک 2012 لندن

دانلود کلیپ دیدنی رقابت مایکل فلپس در رقابت های شنای پروانه المپیک 2012 لندن

در این کلیپ دیدنی و جذاب رقابت مایکل فلپس اسطوره شنای دنیا را در رقابت های 100 متر پروانه مسابقات المپیک 2012 لندن مشاهده خواهید کرد. فلپس رکورددار 22 مدال المپیک است که از این حیث رکورد دار تاریخ المپیک نیز می باشد. فلپس رکورددار کسب بیش‌ترین مدال در یک دورهٔ المپیک است. او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در یونان، درحالی‌که تنها ۱۹ سال داشت، توانست هشت مدال المپیک را به گردن آویزد که شش مدال از آن‌ها طلا بود. فلپس همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با کسب مدال طلا در هر هشت رشته، عنوان «بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک» را کسب کند. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است. وی در سال ۲۰۱۲ به عنوان مرد سال ورزش جهان انتخاب شد. مایکل فلپس با دریافت هشتمین مدال طلای خود در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن، در آن سال به‌عنوان دارندهٔ بیش‌ترین مدال طلا در تاریخ المپیک (۱۴ مدال) رسید و ازلحاظ تعداد مدال در یک دورهٔ المپیک نیز از رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ پیشی گرفت.
فلپس همچنین با حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن با کسب ۶ مدال (۴ طلا و ۲ نقره) رکورد بیشترین مدال المپیک را که تا پیش از این با مجموع ۱۸ مدال، در اختیار لاریسا لاتینینا ژیمناست اوکراینی تیم اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، پس از ۴۸ سال ازآنِ خود کرد و به رکورد ۲۲ مدال المپیک دست یافت.

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.