خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » افشای اطلاعات اشخاص وابسته (ااستاندارد حسابداری شماره12)

افشای اطلاعات اشخاص وابسته (ااستاندارد حسابداری شماره12)

امتیاز شما به این پست !

standard12 - افشای اطلاعات اشخاص وابسته (ااستاندارد حسابداری شماره12)

افشای اطلاعات اشخاص وابسته (ااستاندارد حسابداری شماره12)

استاندارد حسابداری شماره 12 ایران مربوط به افشای اطلاعات اشخاص وابسته است. استاندارد حسابداري شماره 12 با عنوان افشاي اطلاعات مربوط به اشخاص وابسته که در تاريخ 30/4/1386 توسط مجمع عمومي سازمان حسابرسي تصويب شده است، جايگزين استاندارد حسابداري شماره 12 قبلي مي‌شود و الزامات آن در مورد صورتهاي مالي که دوره مالي آنها از تاريخ 1/1/1386 و بعد از آن شروع مي‌شود لازم‌الاجراست. دامنه کاربرد استاندارد دوازده حسابداری ایران واحدهاي تجاري تحت کنترل دولت که اوراق سهام يا اوراق مشارکت آنها به عموم عرضه شده يا در جريان عرضه عمومي مي‌باشد، درخصوص معاملات با ساير واحدهاي تجاري که مستقيماً و نه از طريق واحد تجاري گزارشگر تحت کنترل دولت مي‌باشد در دامنه کاربرد این استاندارد قرار گرفته‌ است. این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم استاندارد حسابداری شماره 12 ایران تحت عنوان افشای اطلاعات مربوط به اشخاص وابسته و معاملات با آنها در قالب فایل pdf اختصاص یافت.

مباحث مربوط به نحوه تعيين قيمت در معاملات با اشخاص وابسته و نيز موارد افشاي مربوط به آن، حذف شده است؛ زيرا اين استاندارد براي اندازه‌گيري معاملات با اشخاص وابسته کاربرد ندارد. در استاندارد تصريح شده است که دو شريک خاص تنها بواسطه داشتن کنترل مشترک بر يک مشارکت خاص، اشخاص وابسته نيستند .

این فایل pdf حاوی مطالب زیر است :

پیشگفتار، استاندارد حسابداری شماره 12 (افشای اطلاعات مربوط به اشخاص وابسته) شامل: هدف، دامنه کاربرد، تعاریف، هدف از افشای اطلاعات اشخاص وابسته، افشا، تاریخ اجرا، مطابقت با استانداردهای بین المللی حسابداری و پیوست (مبانی نتیجه گیری)

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و کیس استادی(افته خاص) در حسابداری

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.