خانه » دانشنامه » ورزشی » کشتی » دانلود کشتی حاجی مراد گاتسالوف و الدار کورتانیدزه

دانلود کشتی حاجی مراد گاتسالوف و الدار کورتانیدزه

امتیاز شما به این پست !

gatsalov - دانلود کشتی حاجی مراد گاتسالوف و الدار کورتانیدزه

دانلود کشتی حاجی مراد گاتسالوف و الدار کورتانیدزه

در این پست کشتی مهیج و دیدنی حاجی مراد گاتسالوف روس و الدار کورتانیدزه گرجستانی را برای پخش آنلاین و دانلود در اختیار علاقه مندان به کشتی قرار داده شده است. گاتسالوف و کورتانیدزه دو تن بزرگترین کشتی گیران وزم 96 کیلوم دو دهه اخیر کشتی دنیا می باشند. این دو دارای عناوین و افتخارات بزرگی در دنیای کشتی می باشند. حاجی‌مراد سلطانوویچ گاتسالوف (متولد ۱۱ دسامبر ۱۹۸۲ در چیکولا، اوستیای شمالی) کشتی‌گیر آزادکار اوستیایی تیم ملی روسیه است. وی در المپیک ۲۰۰۴ آتن به مدال طلای وزن ۹۶ کیلوگرم رسید و پنج دوره پیاپی نیز از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ قهرمان جهان در همین وزن شد. وی در سال ۲۰۰۱۳ به وزن ۱۲۰ کیلو رفت و در این وزن موفق به کسب مدال طلا در قهرمانی جهان بوداپست شد. وی سه مدال طلا و دو مدال نقره قهرمانی اروپا را نیز کسب کرده‌ است.

الدار «لوکا» کورتانیدزه  (متولد ۱۶ آوریل ۱۹۷۲) کشتی‌گیر و فعال سیاسی گرجی است. وی بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۶ دو مدال برنز المپیک، دو مدال طلا، دو مدال نقره و یک برنز قهرمانی جهان و ۵ طلا، ۳ نقره و دو برنز قهرمانی اروپا را برای تیم ملی کشتی آزاد گرجستان کسب کرد. کورتانیدزه از سال ۲۰۱۱ وارد فعالیت سیاسی شده و از اعضای حزب رویای گرجی است. وی از سال ۲۰۱۲ رئیس فدراسیون کشتی گرجستان و از ژانویه ۲۰۱۳ رئیس تربیت بدنی دانشکده پلیس گرجستان است.

هر دو قهرمانی جهان کورتانیدزه با پیروزی در دیدار فینال مقابل علیرضا حیدری کشتی‌گیر ایرانی به دست آمد. وی دو بار در سال‌های ۲۰۰۲ در تهران و ۲۰۰۳ در نیویرک مقابل حیدری قرار گرفت و هر دو بار پس از تساوی در وضعیت کلینچ برنده کشتی شد. او در المپیک سیدنی نیز موفق شده بود با پیروزی بر علیرضا حیدری برنده مدال برنز شود. کورتانیدزه در المپیک ۲۰۰۴ آتن باز هم مقابل حیدری قرار گرفت و این بار هم بعد از مساوی کار به کلینچ کشیده شد اما در آتن حیدری برای اولین بار موفق شد کورتانیدزه را شکست دهد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.