خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب موسیقی و تفریح در اسلام اثر شهید دکتر بهشتی

دانلود کتاب موسیقی و تفریح در اسلام اثر شهید دکتر بهشتی

امتیاز شما به این پست !

music.in .islam  - دانلود کتاب موسیقی و تفریح در اسلام اثر شهید دکتر بهشتی

دانلود کتاب موسیقی و تفریح در اسلام اثر شهید دکتر بهشتی

سیدمحمد حسینی بهشتی در تاریخ ۲ آبان ۱۳۰۷ در اصفهان به دنیا آمد و در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در تهران به شهادت رسید. او سیاستمدار و فقیه برجسته ایرانی و نخستین رییس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رییس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. از آیت الله شهید بهشتی چند کتاب و آثار ارزشمند به یادگار ماند. یکی از آنها کتاب موسیقی و تفریح در اسلام است.

کتاب موسیقی و تفریح در اسلام دو گفتار از شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را شامل می شود. اوّلین گفتار درباره ارزش و حرمت موسیقی است که در سالیان حضور ایشان در آلمان (۱۳۴۳-۱۳۴۹) به‌عنوان امام مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ و در پاسخ به پرسشی که از ایشان درابن‌باره شده بیان شده است. یکی از برنامه‌هایی که توسط ایشان انجام می‌شد، پاسخ به پرسش‌های مسلمانان مقیم اروپا، اعم از ایرانی و غیرایرانی، به‌صورت مکاتبه‌ای و یا ارسال نوار صوتی بوده است که این گفتار از این قسم آخر است که می تواند باعث افزایش دیدگاه فقهی خوانندگان این کتاب شود.

دومین گفتار درباره تفریح از دیدگاه اسلام است که بین سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۷ در اردوی تابستانی مدرسه رفاه ایراد شده است. هر دو این گفتار (گفتار در مورد موسیقی و گفتار در مورد تفریح) در قالب یک کتاب گنجانده شد.

مطالب این کتاب شامل : مقدمه، موسیقی از نظر اسلام، تفریح از دیدگاه اسلام، وجه نیاز به تفریح، رابطه لذّت با نشاط

این پست مذهبی به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب موسیقی و تفریح در اسلام اثر آیت الله شهید دکتر محمدحسین بهشتی در قالب فایل pdf اختصاص یافت .

15 - تلگرام

دیدگاه ها 1 دیدگاه
  1. blank
    مهدیه
    در تاریخ 2021/09/23 :

    سلام و عرض ادب

    آیا دانلود رایگان این فایل با رضایت صاحب اثر و حلال ست؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.