خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی رمان کلبه عمو تم اثر هریت بیچر استو

دانلود ترجمه فارسی رمان کلبه عمو تم اثر هریت بیچر استو

امتیاز شما به این پست !

Kolbe Amoo Tom - دانلود ترجمه فارسی رمان کلبه عمو تم اثر هریت بیچر استو

دانلود ترجمه فارسی رمان کلبه عمو تم اثر هریت بیچر استو

کلبه عمو تم (کلبه عمو تام) (Uncle Tom’s Cabin) کتاب رمانی با موضوع ضد برده‌داری نوشتهٔ هریت بیچر استو نویسنده آمریکایی است. این کتاب در سال ۱۸۵۲ منتشر شد و تاثیر زیادی بر جنگ داخلی آمریکا، موضوع آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و برده‌داری در آمریکا گذاشت. این کتاب پرفروشترین کتاب داستان در قرن نوزدهم و دومین کتاب پرفروش بعد از انجیل (با کمک قانون لغو برده داری) بود و در چاپ اول ۳۰۰ هزار عدد از آن فقط درآمریکا فروش رفت.

خلاصه داستان کلبه عمو تم:

داستان کلبه عمو تم شرح درد و رنج انسانهایی است که سیاه آفریده شده اند و بخاطر داغ بردگی که بر پیشانی آنهاست باید هر نوع ستمی را از اربابان سفید تحمل کنند. در میان هزاران برده ی مقیم ایالت کنتاکی شاید از همه بی نواتر و ستمدیده تر عمو تم بود، مردی با جثه ی نیرومند و بازوان توانا که در کشتزار پهناور خانواده شلبی خدمت می کرد. علاوه بر عمو تم، عمّه کلوئه و دو فرزند تم یعنی پی پروموئیز خانواده ی آقای جرج یعنی الیزا همسر او و تنها فرزندشان هانری نیز از بردگان ساکن در مزرعه ی آقای شلبی بودند…

کلبه عمو تام درابتدا به صورت پاورقی در یکی از روزنامه‌ها چاپ شد و وقتی به صورت کتاب چاپ شد نه تنها در آمریکا بلکه در تمام کشورهای جهان نیز میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفت و تا سالها نمایش‌هایی بر اساس آن بر صحنه تئاترهای جهان اجرا شد. دیری نگذشت که در آمریکا خانم استو از یک سو به شخصیتی بسیار محبوب واز سوی دیگر به چهره‌ای بسیار منفور مبدل شد. حتی در گرماگرم جنگ داخلی آمریکا آبراهام لینکلن رییس جمهور وقت آمریکا در ملاقاتی به او گفت: «پس شما همان خانم کوچکی هستید که باعث جنگی بزرگ (جنگ داخلی امریکا) شد». به دلیل اینکه جنگ داخلی ۱۰ سال بعد از انتشار کتاب آغاز شد عده‌ای انتشار این رمان را جنجالی ترین حادثه در تاریخ رمان نویسی می‌دانند.

تولستوی پس از خواندن این کتاب در ستایش آن گفت: این رمان یکی از بزرگترین فراورده‌های ذهن بشر است.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با ترجمه منیر مهران برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 6 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.