خانه » کتاب » عمومی » دانلود رایگان کتاب سرود یکتاپرستی اثر شهید دکتر بهشتی

دانلود رایگان کتاب سرود یکتاپرستی اثر شهید دکتر بهشتی

امتیاز شما به این پست !

sorod yektaparasti - دانلود رایگان کتاب سرود یکتاپرستی اثر شهید دکتر بهشتی

دانلود رایگان کتاب سرود یکتاپرستی اثر شهید دکتر بهشتی

آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی در تاریخ ۲ آبان ۱۳۰۷ در اصفهان متولد شد و در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ در تهران به شهادت رسید.  از آیت الله شهید بهشتی چند کتاب و آثار ارزشمند در زمینه های دینی مذهبی، سیاسی، قضایی و … به یادگار ماند. او سیاستمدار و فقیه برجسته ایرانی و نخستین رییس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رییس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. یکی از کتاب های ارزشمند شهید بهشتی سرود یکتاپرستی است. کتاب سرود یکتاپرستی شامل چهار گفتار و یک نوشتار در زمینه ماهیت دین و خواندن نماز و اعتقادات مسلمین از شهید بهشتی است.

گفتار نخست که‌ با عنوان‌ فلسفه‌ نماز است، به‌ تاریخ‌ بیست‌ و دوم‌ رمضان ‌۱۳۸۶ هجری‌ قمری، مصادف با چهاردهم‌ دی‌ ماه ‌۱۳۴۵ هجری‌ شمسی‌ در مرکز اسلامی‌ هامبورگ‌ انجام شده‌ است. در این گفتار شهید بهشتی در مورد ارزش نماز و فواید آن در زندگی انسان مخصوصاً نقش تربیتی آن بود. دمین گفتار از میان مباحث‌ تفسیر قرآن‌ دکتر بهشتی انتخاب شده‌ و به‌ تفسیر آیات ‌۱۴۲ تا ۱۵۲ سوره بقره‌ که‌ به‌ مناسبت‌ تغییر قبله‌ مسلمین‌ از مسجدالاقصی‌ به‌ مسجدالحرام‌ نازل‌ شده‌ است‌ اختصاص‌ دارد. در این‌ گفتار، نخست‌ به‌ زمان‌ و شأن‌ نزول‌ این‌ آیات‌ پرداخته‌ شده‌ است. پس‌ از آن‌ به‌ جنبه‌ فقهی‌ تعیین‌ قبله‌ و نقش‌ عرف‌ و محاسبات‌ دقیق‌ علمی‌ عطف‌ نظر شده‌ است. سومین گفتار بحث‌ بر حول‌ نقش‌ اجتماعی‌ و سیاسی‌ تغییر قبله‌ در مرحله‌ای‌ حساس‌ از نهضت‌ اسلام‌ است‌ که‌ در آن‌ نیاز به‌ شفافیت‌ گروه بندی و صف‌بندی‌ مسلمانان‌ در مقابل‌ منافقان و غیر مسلمانان انجام می‌شود و در تغییر قبله‌ خود را نشان میدهد.  چهارمین گفتار در مورد تأثیر و فواید قبله واحد و نقش آن در وحدت و یکپارچگی مسلمانان است. به خاطر اینکه این موضوع می تواند ایدئولوژی امّت اسلامی را به هم نزدیک سازد. بعد از این چند گفتار، نوشتار شهید بهشتی در مورد نماز چیست است که در هامبورگ منتشر شد و در ایران نیز به چاپ رسید .

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب سرود یکتاپرستی تألیف آیت الله شهید دکتر سید محمدحسین بهشتی در قالب فایل pdf اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.