خانه » دانشنامه » ورزشی » فوتبال » دانلود گل های برتر و زیبای یورو 2000

دانلود گل های برتر و زیبای یورو 2000

امتیاز شما به این پست !

erue2000jpg - دانلود گل های برتر و زیبای یورو 2000

دانلود گل های برتر و زیبای یورو 2000

در این کلیپ گل های زیبا و دیدنی جام ملت های اروپا سال 2000 (یورو 2000) را ملاحظه خواهید کرد. یورو 2000 یکی از جام های دیدنی و منحصربه فرد در ادوار مختلف جام ملت های اروپا بود و گل های زیبایی در این جام به ثمر رسید. جام ملت‌های اروپا۲۰۰۰ در حالی در دو کشور بلژیک و هلند برگزار شد که این برای اولین بار بود که دو کشور مشترکاً میزبانی این رقابت‌ها را به عهده می‌گرفتند، این دو کشور ۳۱ مسابقه را از ۱۰ ژوئن تا ۲ ژوئیه سال ۲۰۰۰ میلادی در هشت شهر مختلف برگزار کردند؛ چهار شهر در هلند و چهار شهر در بلژیک که در سال ۱۹۷۲ به تنهایی طعم میزبانی این رقابت‌ها را چشیده بود.

گروه A
مرحله گروهی با چند شگفتی همراه بود؛ یکی از آنها عملکرد عالی پرتغال بود که هر سه بازی خود را در گروه A برد، از جمله برد سه بر دو مقابل انگلیس در حالی که دو بر صفر عقب افتاده بود و برد سه بر صفر مقابل آلمان که در آن سرجیو کونسیسائو هر سه گل را زد. انگلیسی‌ها که آلمان را یک بر صفر برده بودند انتظار داشتند تیمشان بهتر شده باشد اما این بار سه بر دو به رومانی باختند، آن هم با یک پنالتی دیرهنگام. انگلیس هرچند به حذف در مرحله گروهی عادت دارد و این سومین بار در چهار تورنمنت گذشته بود که این اتفاق برایش می‌افتاد، اما این برای آلمانی‌ها غیرمنتظره بود. آلمان که سایه‌ای از تیم قدرتمند سابق بود تنها امتیاز خود را از تساوی یک بر یک با رومانی گرفت که به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد.

گروه B
بلژیک دیدار اول گروه B را مقابل سوئد برد، اما به ترکیه و ایتالیا باخت و حذف شد و این مایه ناراحتی شدید هواداران میزبان شد. ایتالیا هم هر سه بازی خود را برد.

گروه C
در گروه C نبردی به‌یادماندنی بین یوگسلاوی و اسپانیا درگرفت. اسپانیا باید می‌برد تا صعود کند اما هنگامی که اسلوبودان کوملیه‌نوویچ در دقیقه ۷۵ گل زد یوگسلاوی سه بر دو پیش افتاد. اسپانیایی‌ها البته دو گل در وقت‌های تلف‌شده زدند و چهار بر سه پیروز شدند. البته یوگسلاوی که با اسلوونی سه بر سه مساوی کرده و نروژ را یک بر صفر برده بود هم پس از تساوی نروژ و اسلوونی صعود کرد.

گروه D
هلند، دیگر میزبان بهتر کار کرد و طبق انتظار از گروه D به همراه فرانسه صعود کرد. هلند با بردن فرانسه در آخرین دیدار گروهی با نتیجه سه بر دو تیم اول شد. دانمارک قهرمان یورو ۹۲ حتی یک بازی را هم نبرد و جمهوری چک فینالیست یورو ۹۶ فقط دانمارک را برد.

در یک‌چهارم نهایی ایتالیا و پرتغال به شکست‌ناپذیری خودشان ادامه دادند و رومانی و ترکیه را بردند. پنالتی دیرهنگامی که رائول از دست داد باعث شد اسپانیا دو بر یک به فرانسه ببازد. اما هلند بهترین عملکرد این دور را داشت و یوگسلاوی را شش بر یک برد. هلند مقابل ایتالیا دو پنالتی را از دست داد (پاتریک کلایورت و فرانک دی‌بوئر) و برای چهارمین بار در هشت سال در ضربات پنالتی حذف شد. از ایتالیا هرچند جیان‌لوکا زامبروتا در دقیقه ۳۴ اخراج شد، اما فرانچسکو تولدو، بهترین بازیکن میدان ضربه پنالتی پل بوسولت را مهار کرد و مردان دینو زوف به فینال رسیدند. فرانسه هم با یک پنالتی جنجالی پرتغال را در وقت اضافی برد. داور به دلیل هند آبل ژاویر در محوطه جریمه پنالتی گرفت و پرتغالی‌ها به پنالتی اعتراض داشتند. نونو گومش اخراج شد و چندین بازیکن پرتغال با محرومیت‌های بلندمدت روبرو شدند. زین‌الدین زیدان خونسردی خود را حفظ کرد و گل طلایی را زد و فرانسه را به فینال رساند.

ایتالیا در آستانه دومین قهرمانی خود بود که فرانسه شرایط را تغییر داد. آنها به عنوان اولین تیمی شناخته شدند که پس از قهرمانی در جام جهانی بلافاصله قهرمان یورو هم می‌شوند. روژه لومر و دینو زوف در ترکیب تیم‌هایشان دست برده بودند و یوری جورکائف و کریستف دوگاری در ترکیب اصلی فرانسه به میدان رفتند و مارکو دل‌وکیو در ایتالیا جانشین فیلیپو اینتزاگی شده بود. بازی دو تیم به وقت اضافی کشیده شد و فرانسه مصمم بود که شکست را به پیروزی تبدیل کند. در دقیقه ۱۰۳ بود که ترزگه روی سانتر روبر پیرس با ضربه‌ای مهارنشدنی سقف دروازه ایتالیا را به لرزه درآورد و فرانسه با این گل طلایی قهرمان شد و دیدیه دشان جام را به فرانسه برد.

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.