خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی کتاب رمان دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک

دانلود ترجمه فارسی کتاب رمان دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک

امتیاز شما به این پست !

drzhivago - دانلود ترجمه فارسی کتاب رمان دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک

دانلود ترجمه فارسی کتاب رمان دکتر ژیواگو اثر بوریس پاسترناک

دکتر ژیواگو (Doctor Zhivago) کتاب رمانی است نوشته بوریس پاسترناک نویسنده مشهور روسی که یکی از شاهکارهای ادبیات روسیه و جهان می باشد. نام کتاب برگرفته از شخصیت اول آن –یک دکتر شاعر– است. کتاب داستان مردی است که عاشق دو زن است و این موضوع همزمان با انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و سپس جنگ داخلی ‎ ۱۹۱۸-۱۹۲۰ این کشور است. درونمایهٔ داستان زندگی مردی است که حوادث بیرونی که از دسترس او خارج هستند مسیر زندگیش را دگرگون می‌سازند. در سال ۱۹۴۶ پاسترناک کار بر روی شاهکار خود را آغاز می کند. این کتاب در سال ۱۹۵۷ در ایتالیا چاپ می‌شود و باعث می‌شود که جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۵۸ نصیب پاسترناک شود، هرچند وی از بیم طرد شدن از میهن از دریافت جایزه نوبل خودداری می‌کند.

خلاصه داستان کتاب دکتر ژیواگو:

این رمان داستان زندگی یک پزشک روسی به نام یوری آندریویچ ژیواگو است. نویسنده از اینکه قهرمان داستان چند سال پیش از قرن بیستم به دنیا آمده و تحصیلات پزشکی را در دوران جنگ جهانی اول تمام کرده است استفاده می کند تا تصاویر پرقدرتی از زندگی روسیه در دورانهای مختلف به دست دهد: پیش از 1914 و در زمان جنگ، سپس در دورانی که انقلاب شروع شد و سرانجام، در طول جنگ داخلی روسیه. نکته ی عجیب این است که تمام شخصیتهای این رمان در دورانهای مخلتف با یکدیگر برخورد می کنند. بی آنکه یکدیگر را بشناسند …

در سال ۱۹۶۵ دیوید لین از روی این کتاب فیلمی به همین نام ساخت و در سال ۲۰۰۵ هم در روسیه از روی آن یک سریال ساخته شد. نوشتن کتاب در سال ۱۹۵۶ پایان یافت ولی به دلیل مخالفت با سیاست رسمی شوروی در آن سالها اجازه نشر در این کشور را نیافت. در سال ۱۹۵۷ ناشری ایتالیای آن را در ایتالیا چاپ کرد. کتاب عاقبت در سال ۱۹۸۸ در روسیه به چاپ رسید.

وبسایت ایرانی دیتا ترجمه علی اصغر خبره زاده از این کتاب را برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 8.7 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.