خانه » کتاب » ادبیات » دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب رابین هود اثر کارلا امن

دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب رابین هود اثر کارلا امن

امتیاز شما به این پست !

rabinhod - دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب رابین هود اثر کارلا امن

دانلود رایگان ترجمه فارسی کتاب رابین هود اثر کارلا امن

کتاب رابین هود که در این بخش تقدیم شما خواهد شد اثری است از کارلا امن و با تخلیص مایکل وست و ترجمه سهیلا احمدی که در سال 1368 منتشر شد. رابین‌هود (Robin Hood) نام رمان و یک شخصیت داستانی و کهن‌الگو در فرهنگ فولکلور انگلیس است. ریشهٔ داستان رابین‌ هود به سده‌های میانه باز می‌گردد. در فرهنگ عمومی، رابین هود نماد حق‌طلبی، ستیز با ستم و بخشش دارایی‌های ستمکاران به مردم نیازمند و دردمند است. تا کنون فیلم‌های پویانمایی و کارتونی بسیاری از این داستان توسط ژاپنی‌ها و یا انگلیسیها ساخته شده که در بعضی از آنها شخصیت‌های داستان به صورت حیوانات طراحی شده‌اند. مثلاً رابین هود به صورت یک گربه نمایش داده می‌شود. در بعضی نسخه‌های انیمیشنی هم، داستان تا حدودی تغییر داده شده‌است. بیشتر این انیمشین‌ها برای گروه سنی کودک می‌باشند و فیلم‌های سینمایی هم دربارهٔ این داستان عامیانه و اساطیری ساخته شده‌است.

خلاصه داستان کتاب رابین هود :

ماجرای رابین هود، قصه دزدان معروف جنگل شروود در نزدیکی شهر ناتینگهام است. پس از اینکه شاه ریچارد شیردل، رهسپار جنگ می‌شود برادرش جان تخت شاهی را غصب می‌کند و مالیات‌های سنگینی را برای مردم مقرر می‌کند. ریچارد شیردل در این فاصله به اسارت پادشاه اتریش در می‌آید. رابین‌هود که یکی از تیراندازان زبردست است از دادن مالیات سر باز می‌زند و به جنگل شروود پناه می‌برد. او به همراه همدستانش دارایی‌های ثروتمندان را می‌دزدند و میان تهیدستان تقسیم می‌کنند. پس از بازگشت ریچارد شیردل به انگلستان، وی موفق می‌شود قدرت را با کمک رابین‌هود از چنگ برادرش به‌در آورد.

وبسایت ایرانی دیتا ترجمه فارسی این کتاب را که برای اولین بار توسط انتشارات توسن در سال 1368 چاپ و منتشر شد با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 1.14 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.