خانه » کتاب » علمی » دانلود کتاب سیاهچاله ها از مجموعه علوم نوشته مسعود خیام

دانلود کتاب سیاهچاله ها از مجموعه علوم نوشته مسعود خیام

امتیاز شما به این پست !

siahchaleha - دانلود کتاب سیاهچاله ها از مجموعه علوم نوشته مسعود خیام

دانلود کتاب سیاهچاله ها از مجموعه علوم نوشته مسعود خیام

کتاب سیاهچاله ها قسمت یازدهم از کتاب های مجموعه علوم است که توسط مسعود خیام  نوشته و توسط اتشارات نشر گستره در سال 1362 منتشر شد. این کتاب به بررسی پیدیده نجومی سیاهچاله، علل تشکیل آن و موضوعاتی مرتبط با آن می پردازد. این کتاب با استفاده از تصاویر رنگی سعی در کمک به یادگیری مفاهیم فیزیکی مرتبط با این پدیده می کند.

سیاه‌چاله ناحیه‌ای از فضا-زمان است که جرم در آن فشرده شده است. وجود سیاه‌چاله‌ها در نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین پیش بینی می‌شود. این نظریه پیش بینی می‌کند که یک جرم به اندازه کافی فشرده می‌تواند سبب تغییر شکل و خمیدگی فضا-زمان و تشکیل سیاهچاله شود. پیرامون سیاهچاله به صورت سطحی ریاضی به نام افق رویداد تعریف می‌شود که هیچ چیزی پس از عبور از آن نمی‌تواند به بیرون برگردد و نقطه بدون بازگشت است. صفت «سیاه» در نام سیاه‌چاله به این دلیل است که همه نوری که به افق رویداد آن راه می‌یابد را به دام می‌اندازد که این دقیقاً مانند مفهوم جسم سیاه در ترمودینامیک می‌باشد. مکانیک کوانتومی پیش‌بینی می‌کند که آفاق رویداد مانند یک جسم سیاه با دمای متناهی از خود تابش‌های گرمایی گسیل می‌کنند. این دما با جرم سیاهچاله نسبت وارونه دارد و از این روی مشاهده این تابش برای سیاهچاله‌های ستاره‌ای و بزرگتر دشوار است.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با لینک مستقیم و به صورت رایگان در قالب فایل PDF برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 24 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.