خانه » دانشنامه » ورزشی » فوتبال » دانلود 10 گل برتر مایکل اوون ستاره اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان

دانلود 10 گل برتر مایکل اوون ستاره اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان

امتیاز شما به این پست !

Michael Owen Top 10 Goals Ever - دانلود 10 گل برتر مایکل اوون ستاره اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان

دانلود 10 گل برتر مایکل اوون ستاره اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان

در این کلیپ گل های زیبا و برتر مایکل اوون ستاره ریز اندام و اسبق تیم ملی فوتبال انگلستان و باشگاه های لیورپول، منچستر یونایتد و رئال مادرید را ملاحظه خواهید کرد. همه فوتبال دوستان اوون را از جام جهانی 1998 فرانسه و بازی مقابل آرژانتین به یاد می آورند. مایکل ۱۸ دسامبر ۱۹۹۶ از تیم جوانان لیورپول به بزرگسالان این تیم پیوست. او در مدرسهٔ دسایب با ۹۷ گل آقای گل شد و رکورد مرد افسانه‌ای ایان راش را جا به جا کرد. مایکل اوون نوجوان در سال ۱۹۹۷ در اولین بازی‌اش در لیگ برتر فقط شانزده دقیقه پس از حضور در زمین، به ویمبلدون گل زد. مایکل ۱۷ ساله بود که مورد توجه چندین تیم از جمله منچستر یونایتد، شفیلد ونزدی، وستهام، لیور پول و دورتمند آلمان قرار گرقت.

اوتمار هیتسفیلد مربی وقت بروسیا دورتمند وی را کشف کرد و از مسوولین لیورپول خواست که اوون را به این باشگاه بفروشد. اما لیورپولی‌ها پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدند که هیتسفیلد استاد پیدا کردن نخبه‌ها است و به همین دلیل از انتقال اوون که در تیم نوجوانان این باشگاه بازی می‌کرد خودداری نمودند. اوون به همراه نوجوانان لیورپولی قهرمان لیگ نوجوانان شد و خیلی زود به تیم بزرگسالان پیوست و با ۱۸ سال و ۵۰ روز به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال انگلستان تا آن زمان به تیم ملی دعوت شد.

اون در سال ۲۰۰۱ همراه با سرخ پوشان آنفیلد در جام حذفی انگلیس، جام اتحادیه، لیگ برتر و جام یوفا شرکت کرد و بازی‌های بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشت و در نهایت، از سوی فوتبال نویسان جزیره به عنوان برترین بازیکن سال انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۲ به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب شد تا بعد از ۲۲ سال یک بازیکن انگلیسی دوباره این افتخار را از ان خود کند (نفر قبلی کوین کبگان بود). او به همین روند ادامه داد تا اینکه در سال ۲۰۰۳ برابر وست بروم در ۱۸۵ امین بازی‌اش توانست صدمین گلش را هم بزند. اوون بازی در برابر نیوکاسل را می‌پسندد و کلاً دوازده گل از جمله ۲ هت تریک را برابر این تیم رقم زده‌است، ولی در عین حال در داربی لیورپول – اورتون چهار سال طول کشید تا توانست گل بزند. هر چند در سه بازی برابر اورتون چهار گل زده‌است.

او اولین بازی ملی خودش را در مقابل شیلی انجام داد و در سن ۱۸ سالگی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که فوتبال دوستان با نام او به‌عنوان ستاره‌ای جدید و جوان آشنا شدند و در بازی مقابل آرژانتین باسرعتی شهاب مانند و جاگذاری مدافعین و شوتی سنگین در گوشه دروازه، دروازه کارلوس روآ را فرو ریخت البته انگلیس آن بازی را باخت ولی این گل بیاد ماندنی مایکل اوون را به یک ستاره فوتبال تبدیل کرد.

اولین گل ملی او خیلی طول نکشید که در بازی دوستانه تدارکاتی برای جام جهانی ۱۹۹۸ در مقابل مراکش به ثمر رسید. در اوائل بازی‌های جام جهانی او یک نیمکت نشین بود ولیکن در بازی مقابل رومانی با به ثمر رساندن گل و تغییر نتیجه بنفع انگلیس مربی وقت گلن هادل را مجبور به قبول او کرد و درست ۸ روز بعد با آن گل جاودانی به آرژانتین او دیگر شهرت جهانی یافته بود. از این پس او یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی انگلیس به حساب می‌آمد.

کی دیگر از خاطره‌های به‌یادماندنی این سال برای اوون، به‌ثمررساندن سه گل در دیدار انتخابی جام جهانی۲۰۰۲ برابر آلمان بود که انگلستان موفق شد با پیروزی ۵ بر ۱ بر ژرمن‌ها، راه صعود خود به جام جهانی هفدهم را هموارتر کند.

اون در ابتدای سال ۲۰۰۶ در دیدار برابر تاتنهام پایش شکست تا رسیدن او به مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد ولی سرانجام او به این بازی‌ها رسید. البته آن‌قدر بدشانس بود که در بازی برابر سوئد، رباط صلیبی زانویش پاره شد تا قادر نباشد در ادامه بازی‌های جام جهانی برای انگلیس بازی کند.

اون تصمیم گرفت دوباره به انگلستان بازگردد و از نیمکت‌نشینی در رئال فرار کند. به همین خاطر، ستاره سابق لیورپول در سال ۲۰۰۵ با قراردادی ۱۷ میلیون پوندی به نیوکاسل پیوست تا رکورد بالاترین مبلغ پرداختی نیوکاسل برای خرید یک بازیکن شکسته شود و اوون به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه شناخته شود.

اوون اولین گل خود را در پیروزی ۳ بر صفر کلاغ‌های سیاه بر بلکبرن به ثمر رساند و تا پیش از آن‌که در یک بدشانسی دیگر با مصدومیت روبه‌رو شود، بازی‌های خوبی برای نیوکاسل انجام داد.

در سوم ژوئیه ۲۰۰۹ مایکل اون به عنوان بازیکن آزاد با عقد قراردادی دو ساله به تیم منچستر یونایتد پیوست و پیراهن شماره ۷ منچستر را که پیش از آن در اختیار کریستیانو رونالدو بود بر تن کرد. او در منچستر یونایتد نتوانست انتظارات یونایتدی ها را بر آورده کند که در نتیجه آن در سال 2012 به استوک سیتی پیوست.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.