خانه » دانشنامه » آموزشی » دانشگاهی » دانلود رایگان کتاب ویروس شناسی فیلدز (Fields Virology)

دانلود رایگان کتاب ویروس شناسی فیلدز (Fields Virology)

امتیاز شما به این پست !

virrosshenasi - دانلود رایگان کتاب ویروس شناسی فیلدز (Fields Virology)

دانلود رایگان ویرایش جدید کتاب ویروس شناسی فیلدز (Fields Virology)

کتاب ویروس شناسی فیلدز یکی از معروف ترین منابع برای درس ویروس شناسی هم در دانشگاه های ایران و هم جهان می باشد. این کتاب نوشته دیوید نایپ (David M. Knipe) و پیتر هاولی (Peter M. Howley) می باشد. اولین بار این کتاب در سال 1985 نوشته و منتشر شد و در ادامه چندین نسخه جدید از آن روانه بازار شد.  جدیدترین نسخه آن که منتشر شده است ویرایش ششم آن است که در سال 2013 به بیرون راه یافت.

ویروس شناسی (به انگلیسی Virology) شاخه‌ای از میکروبیولوژی می‌باشد. ویروس‌شناسی علمی مطالعه ویروس‌ها می‌باشد، که ذراتی بسیار ریز و غیر میکروسکوپی می‌باشند. ویروس‌ها انگل‌های داخل سلولی بوده در مواد ژنتیکی آنها در پوششی پروتئینی جای دارند. ویروس‌ها را از لحاظ ساختار آنها، طبقه‌بندی وتکامل، نحوه عفونی کردن و چگونگی تخریب سلول میزبان، چگونگی تعامل با ارگانیسم میزبان و سیستم ایمنی آن، بیماری‌هایی که ایجاد می‌کنند، تکنیک‌های جداسازی و کشت آنها و استفاده آنها در مطالعات تحقیقاتی و درمان، مورد مطالعه قرار می‌دهند. ویروس شناسی در دو زیر شاخه میکروبیولوژی و پزشکی مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

ویروس‌های مختلف دارای مکانیزم‌های دقیق و پیچیده‌ای برای ادامه حیات و انتقال از یک میزبان به میزبانی دیگر هستند. روش انتقال یک ویروس از یک میزبان به میزبان دیگر به ماهیت واکنش متقابل بین ویروس و میزبان بستگی دارد. ویروس‌ها به روش‌های مختلفی انتقال می‌یابند، مثلاً انتقال از فردی به فرد دیگر در اثر تماس مستقیم. بیشترین راه‌های انتقال ویروس‌ها توسط قطرات تنفسی، ذرات عفونی معلق در هوا و در تماس جنسی هم به همین صورت است. ویروسهای گیاهی بیشتر از طریق بند پایان منتقل می‌شوند.

کتاب حاضر مشتمل بر دو جلد می باشد که هر دو جلد آن با هم بالغ بر 2500 صفحه می باشند. این دو جلد شامل 76 زیر فصل مختلف برای موضوعات مختلف ویروس شناسی می باشند. کتاب با تصاویر رنگی و به طور مفصل این مبحث مهم رشته های پزشکی و موارد مشابه را توضیح می دهد.

وبسایت ایرانی دیتا ویرایش ششم از کتاب ویروس شناسی فیلدز را برای دانلود شما به صورت رایگان و با لینک مستقیم و در بهترین کیفیت قرار دده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گرفته باشد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 120 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.