خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب نبرد دریایی تزوشیما با ترجمه ذبیح الله منصوری

دانلود کتاب نبرد دریایی تزوشیما با ترجمه ذبیح الله منصوری

امتیاز شما به این پست !

tsushimanavalbattle - دانلود کتاب نبرد دریایی تزوشیما با ترجمه ذبیح الله منصوری

دانلود کتاب نبرد دریایی تزوشیما با ترجمه ذبیح الله منصوری

کتاب نبرد دریایی تزوشیما (با نام کامل نبرد دریایی تزوشیما به انضمام یک سازمان بزرگ جاسوسی) کتابی است نوشته نوئل باش و ویلوف بای که توسط ذبیح الله منصوری ترجمه و اقتباس شده است. این کتاب در سال 1374 توسط انتشارات گلریز منتشر شده است. این کتاب به شرح نبرد دریایی مهم تزوشیما از نبردهای مهم جنگی بین روسیه و ژاپن در اوایل قرن بیستم میلادی می پردازد. این نبر با پیروزی ژاپنی ها به پایان رسید.

خلاصه جنگ دریایی تزوشیما:

ناوگان عظیم روسیه در ۲۷ مه ۱۹۰۵ به آبهای کره رسید. دریاسالار روسیه وارد تنگه تسوشیما شد. توگو فرمانده ژاپنی منتظر روس‌ها بود. در دریای متلاطم آن روز نام او جاودانه گشت زیرا روس‌ها را برای همیشه از داشتن یک نیروی دریایی درجه اول محروم کرد. ناگهان، روس‌ها خود را در مواجهه با ۱۲ زره پوش دریایی ، ۱۶ رزمناو ، ۶۵ اژدرافکن دیدند. نبردی مرگبار درگرفت که طرفین ۴۸ ساعت به روی یکدیگر آتش باریدند اما نتایج به گونه‌ای شگفت آور متفاوت بود. درحالی که ژاپنی‌ها تنها یک کشتی کوچک و ۱۱۳ ملوان از دست دادند، روس‌ها ۵ هزار ملوان و ۲۰ فروند کشتی خود را نابود شده دیدند و ناگزیر به اسارت ۶ هزار ملوان و ۶ کشتی به ژاپنی‌ها تن دادند.

اقتباس ذبیح الله منصوری از این کتاب همانند سایر ترجمه های او جای ابهام بسیاری دارد. در مورد نویسندگان و خود کتاب و همچنین تاریخ دقیق این درگیری در واقعیت جای بحث وجود دارد. خود منصوری در مقدمه این کتاب می گوید:

جنگ های دریایی مهروف قرن بیستم میلادی عبارت است از جنگ دریایی روسیه و ژاپن و جنگ دریایی انگلیس و آلمان در سال 1916 و جنگ رزم ناوهای انگلیسی با رزم ناو (گراف اشپی) آلمانی در سال 1940 و جنگ نبرد ناوهای انگلستان با نبرد ناو آلمانی (بیسمارک) در سال 1941 میلادی و جنگ دریایی آمریکا و ژاپن در سال 1942 در منطقه (میدوی) در اقیانوس آرام ، ولی هیچ یک از این جنگ ها ، از لحاظ به کار افتادن نبرد ناوها و غرق آنها ، به پای جنگ دریایی روسیه و ژاپن در هفتاد سال قبل از این نمی رسد و در آن جنگ ، برای اولین بار در تاریخ جهان ، نبرد ناوها که هنوز کسی آنها را در کارزار ندیده بود ، به جان هم افتادند و نزدیک بیست نبرد ناو غرق شد و بعضی از آنها با تمام افسران و ملوانان به قعر دریا رفتند و به مناسبت هفتادمین سال آن جنگ ، ما این تحقیق را که از طرف نوئل باش انگلیسی نوشته شده به نظر خوانندگان می رسانیم.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با لینک مستقیم و به صورت رایگان و با لینک مستقیم برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 5.5 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.