خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی کتاب آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

دانلود ترجمه فارسی کتاب آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

امتیاز شما به این پست !

arezohayebozorg - دانلود ترجمه فارسی کتاب آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

دانلود ترجمه فارسی کتاب آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز 

آرزوهای بزرگ (Great Expectationsرمانی است از چارلز دیکنز، نویسنده شهیر انگلیسی، که ابتدا به صورت داستان دنباله‌دار از دسامبر ۱۸۶۰ تا اوت ۱۸۶۱ میلادی در هفته‌ نامه سراسر سال به چاپ رسید. این رمان توسط ابراهیم یونسی به فارسی برگردانده شده و متن کوتاه شده آن نیز توسط مترجمانی چون مهدی سحابی و محسن سليماني به این زبان ترجمه شده است. وقایع این کتاب که به صورت زندگی‌ نامه از قول شخصیت اصلی داستان، کودکی یتیم موسوم به پیپ نگاشته شده‌ است، از سال ۱۸۱۲، هنگامی که او هفت سال دارد، تا زمستان ۱۸۴۰ اتفاق می‌افتد. آرزوهای بزرگ را می‌توان به نوعی زندگی‌ نامه خودنوشت شخص دیکنز نیز دانست که همچون آثار دیگرش تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی و مردم را نمایان می‌سازد.

خلاصه داستان کتاب آرزوهای بزرگ :

پیپ هفت ساله، زندگی محقر و فروتنانه‌ای را در کلبه‌ای روستایی، با خواهری بدخلق و سختگیر و شوهر خواهرش جو گارجری آهنگری پرتوان اما مهربان و نرم‌خو، می‌گذراند. او که روزی برای سر زدن به قبر مادر و پدرش به گورستان می‌رود، به طور اتفاقی با یک زندانی فراری محکوم به اعمال شاقه به نام آبل مگویچ روبرو می‌شود. آن زندانی، داستانی ترسناک برای کودک سر و هم می‌کند تا او نانی برای رفع گرسنگی و سوهانی برای رهایی خویش از غل و زنجیری که به دست و پایش بسته‌ است، بیاورد. پیپ هم از روی ناچاری و هم از دل‌رحمی او را یاری می‌کند. او سپس از خانه‌ روستایی و دهکده‌ کوچک خود به شهری بزرگ می رود و با لذات زندگی، عشق به دختری به نام استلا و ناز و نعمت اشرافیت آشنا می شود، اما …

قسمت هایی از متن کتاب:

عمل رفتن از تصور آن آسان تر است. شيادان و فريب دهندگان عالم در مقام مقايسه با خودفريبان كسي نيستند. آنچه كه روزي مصاحب شايسته آدم بوده يك روز ديگر مصاحب نامناسبي خواهد بود. دري كه به سوي زندگي باز مي شود به طرف انسان نمي آيد بلكه انسان بايد به سوي آن برود.

بعد از تب و تاب کریسمس، زندگی‌ام دوباره آرام گرفت و به حالت عادی برگشت. دیر یا زود من هم مثل جو آهنگر می شدم، ولی فعلاً برای اینکه بتوانم یک شاگرد درست و حسابی باشم خیلی کم سن و سال بودم.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با ترجمه فارسی و با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود شما قرار داده است. امید است مورد پسند شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 5.9 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.