خانه » دانشنامه » آموزشی » رشته حسابداری » دانلود پاورپوینت دارایی های نامشهود (فصل 18 تئوری حسابداری هندریکسن)

دانلود پاورپوینت دارایی های نامشهود (فصل 18 تئوری حسابداری هندریکسن)

امتیاز شما به این پست !

Intangible - دانلود پاورپوینت دارایی های نامشهود (فصل 18 تئوری حسابداری هندریکسن)

دانلود پاورپوینت دارایی های نامشهود (فصل 18 تئوری حسابداری هندریکسن)

فصل هجده کتاب تئوری های حسابداری اثر هندریکسن مربوط به دارایی های نامشهود است. در مورد داراییهای نامشهود تعریف های مختلفی ارائه شد. تعریف اول : مازاد بهاي تمام شده شركت خريداري شده نسبت به ارزش مجموع خالص دارايي هاي مشهود. تعریف دوم : نوعي دارايي است كه نمي توان لمس كرد زيرا ان فاقد ماهيت فيزيكي است. هر کدام از این تعاریف از منظر دیدگاه هایی هستند. ایراد تعریف اول این است : توجه به تعيين ارزش شركت به جاي تعريف واژه و از طرفی دیگر ايجاد تصور اشتباه كه خريد شركت موجب مطرح شدن دارايي هاي نامشهود مثل سرقفلي مي شود. ایراد تعریف دوم این است : طبق اين تعريف دارايي هايي مانند حسابهاي دريافتني ، پيش پرداخت ها ، هزينه ها سهام و اوراق قرضه را كه شركت به عنوان سرمايه گذاري نگه مي دارد جزء دارايي هاي نامشهود هستند و از طرفی دیگر دارايي هاي غيرجاري شركت ها ( مثل مطالبات و سرمايه گذاري هاي بلند مدت ) در طبقه دارايي هاي نامشهود قرار مي گيرند .

بیشتر دارایی ها ناشی از رویداد های مالی هستند که وجه نقد یا معادل وجه نقد به مصرف می رسند ، ولی هزینه مربوط را در صورت سود وزیان گزارش نمی کنند. به بیانی دیگر ، این هزینه ها انتقال می یابند.مانند موجودی کالا و پیش پرداخت هزینه ها. با توجه به کاربرد واژه مزبور ، دارایی های نامشهود ناشی از هزینه های مربوط به خدمات است که انتقال می یابند و این نقطه مقابل هزینه ایی است که در مورد اموال به مصرف می رسند. که در ادبیات حسابداری برخی از دارایی هایی را که اینگونه به وجود می آیند هزینه های انتقالی می نامند وبرخی دیگر را بر حسب سنت داراییهای نامشهود می نامند .

این پست آموزشی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم فایل powerpoint فصل 18 از کتاب تئوریهای حسابداری تألیف هندریکسون مربوط به داراییهای نامشهود برای دانشجویان حسابداری اختصاص یافت .

دانلود پروژه های آماده اکسل و اکسس، مقالات ترجمه شده و افته خاص در حسابداری

 

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 280 کیلوبایت
  • فرمت: ZIP & PPTX
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.