خانه » کتاب » علمی » دانلود کتاب بهداشت و تنظیم خانواده اثر شهید دکتر بهشتی PDF

دانلود کتاب بهداشت و تنظیم خانواده اثر شهید دکتر بهشتی PDF

امتیاز شما به این پست !

behdasht - دانلود کتاب بهداشت و تنظیم خانواده اثر شهید دکتر بهشتی PDF

دانلود کتاب بهداشت و تنظیم خانواده اثر شهید دکتر بهشتی PDF

شهید سید محمدحسینی یهشتی در تاریخ 2 آبان 1307 در اصفهان به دنیا آمد و در تاریخ 7 تیر 1360 در تهران به شهادت رسید. از دکتر بهشتی آثاری بر جای ماند. یکی از تألیفات ارزشمند آیت الله شهید دکتر بهشتی کتاب بهداشت و تنظیم خانواده است. در ابتدای دهه‌ پنجاه‌، سازمان‌ بهداشت‌ جهانی‌ تصمیم‌ گرفت‌ کنفرانسی‌ را در رباط، پایتخت‌ مراکش، برگزار کند و دیدگاه ها و نظرات دانشمندان مسلمان‌ را در زمینه‌ جمعیت و تنظیم‌ خانواده‌ به‌ دست‌ آورد. بدین منظور از شهید بهشتی نیز در این زمینه دعوت به عمل آمد .

کتاب‌ بهداشت‌ و تنظیم‌ خانواده‌ اثر دکتر محمد بهشتی نیز به دنبال طرح همین بحث بود. این کتاب مجموعه‌ چهار گفتار از آیت‌ الله‌ شهید دکتر بهشتی، است‌ که‌ در بهار سال‌۱۳۵۱ در جلسات‌ انجمن‌ اسلامی‌ پزشکان‌ با نام بهداشت‌ و تنظیم‌ خانواده‌ از نظر اسلام بیان شده است. ایشان‌ در ابتدا موضوع‌ نازا کردن‌ و سقط‌ جنین‌ را در فقه‌ اسلامی‌ و بویژه‌ فقه‌ شیعه‌ انتخاب‌ کرد و مورد بحث‌ و بررسی‌ قرار داد و صورت‌ مکتوب‌ آن‌ را تحت عنوان حکم‌ – الاجهاض‌ و التعقیم‌ فی‌ الشریعه‌ الاسلامیه – ارسال‌ کرد. ایشان‌ معتقد بود که‌ موضوع جلوگیری تا حد مطلوبی‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌ و در میان‌ فقهای‌ اسلامی‌ تحت‌ عنوان‌ عزل‌ از آن‌ صحبت شده‌ است، اما بحث‌ نازا کردن‌ و سقط‌ جنین‌ باید بسیار جدی و اساسی تر پیگیری شود. بنابراین این موضوع را هم در ایران و هم در خارج ادامه داد .

این پست علمی مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب تنظیم خانواده و بهداشت نوشته شید بهشتی به صورت پی دی اف اختصاص یافت. به این امید که مورد توجه شما علاقمندان قرار بگیرد .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.