خانه » کتاب » ادبیات » دانلود رایگان کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا با لینک مستقیم

دانلود رایگان کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا با لینک مستقیم

امتیاز شما به این پست !

irajmirza - دانلود رایگان کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا با لینک مستقیم

دانلود رایگان کتاب دیوان اشعار ایرج میرزا با لینک مستقیم

ایرج میرزا در سال 1352 در تبریز متولد شد و در سال 1304 هجری شمسی در تهران درگذشت. او یکی از شاعران و نویسندگان معروف دوران مشروطیت بود و به عناوینی مثل جلال الممالک و فخرالشعرا ملقّب بود. او جزء نوادگان فتحعلی شاه قاجار می باشد و پدر او غلامحسین میرزا معروف به صدرالشعرا بود. او جزء پیشگامان تجدد در ادبیات ایران بود. ایرج میرزا در قالب‌های گوناگون شعر سروده و مهمترین اشعارش مضامین انتقادی، اجتماعی، احساسی و تربیتی دارند. شعر ایرج ساده و روان و گاهی دربرگیرندهٔ واژه‌ها و گفتارهای عامیانه است و اشعار او از جمله اشعار تأثیرگذار بر شعر دوره مشروطیت بود. دیوان اشعار ایرج میرزا یکی از کتابهای شعری مهم و متنوع است .

اشعار ایرج مرزا در کتابهای درسی دانش آموزان نیز آمده است. یکی از اشعار و سروده های معروف آن قطعه شعر مادر در قالب غزل می باشد که در کتاب ادبیات پیش دانشگاهی آمده است.

بعد از مرگ ایرج میرزا برخی از دوستان و همدوره های او در سوگش اشعاری سروده اند که از آن جمله می توان از محمدحسن شهریار، ملک الشعرای بهار و وحید دستگردی اشاره کرد.

این پست  ادبیاتی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب دیوان کامل شعر ایرج میرزا در قالب pdf اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.