خانه » کتاب » تاریخی » دانلود کتاب شب های پیشاور اثر سلطان الواعظین شیرازی

دانلود کتاب شب های پیشاور اثر سلطان الواعظین شیرازی

امتیاز شما به این پست !

13900218218121 - دانلود کتاب شب های پیشاور اثر سلطان الواعظین شیرازی

دانلود کتاب شب های پیشاور اثر سلطان الواعظین شیرازی

کتاب ارزشمند شب های پیشاور مجموعه مناظراتی است که میان مرحوم سلطان الواعظین شیرازی و چندين تن از علمای اهل سنت در شهر پیشاور پاکستان صورت گرفته است؛ در این مناظرات که در طي 10 شب متوالی برگزار گرديده، مرحوم سلطان الواعظین از مکتب تشیع با استدلالاتی بسیار قوی از کتب خود اهل سنت به دفاع از شیعه می پردازد.

مرحوم سید محمد سلطان الواعظین شیرازی در سال 1275 شمسی در تهران متولد شد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در تهران گذراند و سپس برای تکمیل علم و کمال خویش به کشورهای عراق، سوریه، فلسطین، اردن، مصر، پاکستان و هندوستان مسافرت نمود و با گروه های بسیاری از مسلمانان اهل سنّت و نیز یهودیان، مسیحیان، برهمائیان وعلمای هندو مناظرات متعددی برگزار کرد.

از جمله آن مناظرات، جلسه ای بود که در حضور گاندی برگزار شد و با پیروزی او به اتمام رسید و در جراید هند به چاپ رسید. پس از آن سید به دعوت علیشاه نقوی  و محمد سرور خان برای یک سخنرانی عمومی با موضوع «اثبات امامت»، به سیالکوت در هند و از آنجا به “پیشاور” در پاکستان رفت.

در آنجا با چند تن از علمای اهل سنت در رابطه با عقاید دو مذهب تشیع و تسنن به مناظره می پردازد. جلسات مناظره تا ده شب ادامه می یابد که گاه تا شش ساعت و گاه تا طلوع فجربه به طول می انجامد. این جلسات که با حضور چهار خبرنگار و حدود دویست مستمع شیعه و سنی برگزار می گردد، از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته و گزارش آن هر روز صبح در جراید منتشر می شود. بعدها گزارش این مناظرات که منجر به استبصار و شیعه شدن چند تن از علمای روشن ضمیر اهل سنت و گروه زیادی از حاضران مجلس و خوانندگان نشریات شد، در کتابی به نام «شب های پیشاور» به چاپ رسید.

سرانجام سلطان الواعظین شیرازی در هجدهم مهر 1350 شمسی در 75 سالگی در تهران درگذشت و با تشییع با شکوهی در مقبره ابوحسین در شهر قم به خاک سپرده شد.

کتاب ارزشمند شب های پیشاور جمع آوری شده از سخنان ده شب مناظره این عالم بزرگوار می باشد که وبسایت ایرانی دیتا تقدیم حضور شما می نماید. امیواریم که نسخه حاضر که متن کامل آن به همراه توضیحات و تصاویر اضافی میباشد مورد پسند شما قرار گیرد.

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.