خانه » کتاب » عمومی » دانلود کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) از شهید مطهری PDF

دانلود کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) از شهید مطهری PDF

امتیاز شما به این پست !

Jazebe daeh 1 - دانلود کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) از شهید مطهری PDF

دانلود کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی(ع)از شهید مطهری PDF

استاد شهید مرتضی مطهری یکی از نظریه پردازان تأثیرگذار نظام جمهوری اسلامی، استاد تفسیر قرآن، فلسفه و کلام اسلامی و روحانی شیعه مذهب مشهور ایرانی است که در تاریخ 13 بهمن سال 1298 در فریمان (یکی از توابع مشهد مقدس) به دنیا آمد و در تاریخ 11 اردیبهشت سال 1358 در تهران به شهادت رسید. یکی از آثار و تألیفات معروف این عالم بزرگ کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی علیه السلام است. این کتاب در سه بخش تقسیم شده است. بخش اول که همان مقدمه است به کلیاتی در مورد جذب و دفع توسط انسانها می پردازد. بخش های دوم و سوم به ارائه مطالبی در مورد جذب و دفع (تشریح جاذبه و دافعه) حضرت امیرالمؤمنین امام اول شیعیان می پردازد.

در واقع کتاب جاذبه و دافعه امام علی کتابی است که شامل چهار سخنرانی آیت الله مطهری در 18 تا 21 ماه مبارک رمضان سال 1388 هجری قمری در حسینیه ارشاد ایراد فرمود. کار پاورقی، تنظیم و تدوین این کتاب را فتح الله امید نجف آبادی از روی سخنرانی های علامه شهید مطهری انجام داد.

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب جاذبه و دافعه اثر آیت الله شهید مرتضی مطهری در قالب پی دی اف اختصاص یافت .

بخش اول این فایل pdf مسائل کلّی در مورد جذب و دفع را بیان می کند. بخش دوم به نیروی جاذبه مولا علی (ع) می پردازد و عواملی را که سبب جاذبه بودن یعنی عشق و علاقه مردم به ایشان را بیان می کند. بخش سوم این کتاب عوامل دافعه بودن حضرت علی علیه السلام برای دشمنان و بخصوص ناکثین، مارقین و قاسطین را بیان می کند .

15 - تلگرام

دیدگاه ها 4 دیدگاه
  1. blank
    وحید
    در تاریخ 2023/03/10 :

    سلام و ممنون

  2. blank
    مبین!
    در تاریخ 2018/02/22 :

    عزیز جان سلام، بابت لینک دانلود آثار جاودانه استاد عزیز و گرانقدر علامه مطهری عزیز، بینهایت سپاسگزارم. گویا لینک جاذبه و دافعه علی(ع) ایراد پیدا کرده و پیغام خطا میده: 404 – File or directory not found.
    The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable..
    باز هم ممنون و متشکر، امیدوارم در ادامه همچنان لطف کنید و شاهد لینک های دریافت مجموعه آثار بی بدیل آن استاد بزرگوار و اسطوره دانش و تقوا باشیم.
    موفق و موید باشید.

    • blank
      ابوالحسن
      در تاریخ 2018/02/25 :

      با سلام خدمت شما. بله حق با شما بود. تشکر از یادآوریتون. الآن درست شد .

  3. blank
    ارشد
    در تاریخ 2018/02/07 :

    با سلام و تشکر، لینک دانلود خراب است. لطفا اصلاح فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.