خانه » کتاب » ادبیات » دانلود کتاب دیوان اشعار و غزلیات امام خمینی (ره) PDF

دانلود کتاب دیوان اشعار و غزلیات امام خمینی (ره) PDF

امتیاز شما به این پست !

divan emam - دانلود کتاب دیوان اشعار و غزلیات امام خمینی (ره) PDF

دانلود کتاب دیوان اشعار و غزلیات امام خمینی (ره) PDF

سید روح الله مصطفوی معروف به سید روح الله موسوی خمینی ملقب به امام خمینی در تاریخ اول مهر 1281 هجری شمسی در خمین واقع در استان مرکزی متولد شد و در تاریخ 13 خرداد 1368 درگذشت. غزلیات امام خمینی همراه با دیگر اشعار او در دیوان امام گردآوری شده است. دیوان شعر امام کتابی است به قلم خود حضرت روح الله خمینی که در ۶ فصل (هر فصل شامل یکی از قالب جداگانه غزلیات، رباعیات، قصاید، مسمط، ترجیع بند و اشعار پراکنده) تنظیم شده و اولین بار توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ۴۳۸ صفحه انتشار یافته‌ است. اشعار حضرت امام به چند زبان زنده در ادبیات دنیا ترجمه شده و به کشورهای مختلف دنیا معرفی شده است. سبک شعری او سبک کلاسیک عراقی بود .

اولین شعری که از ایشان منتشر شد غزلی بود با مطلع « من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم ». این غزل 14 مصراع داشت که توسط فرزند ایشان احمد خمینی در روزنامه کیهان منتشر شد. انتشار دیوان امام (ره) برای غربی ها جالب بود و نشانگر شخصیت عرفانی و ادبی ایشان بود. اشعار حضرت امام برخاسته از افکار او است .

این پست مذهبی و ادبیاتی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم کتاب دیوان امام خمینی (ره) در قالب فایل پی دی اف اختصاص یافت .

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.