خانه » دانشنامه » مذهبی » تصویری » دانلود کلیپ جنگ زهیر بن قین و شهادت او در روز عاشورا در مختارنامه

دانلود کلیپ جنگ زهیر بن قین و شهادت او در روز عاشورا در مختارنامه

امتیاز شما به این پست !

zoheyr - دانلود کلیپ جنگ زهیر بن قین و شهادت او در روز عاشورا در مختارنامه

دانلود کلیپ جنگ زهیر بن قین و شهادت او در روز عاشورا در مختارنامه

یکی از قسمت های هیجان انگیز سریال مختارنامه کلیپ نبرد جذاب یکی از یاران شجاع امام حسین علیه السلام به نام زهیر بن قین بجلی با سپاهیان یزید و عمر بن سعد و شهادت او در صحرا کربلا و در روز عاشورا است. به استناد به بعضی از منابع پدر زهیر از یاران پیامبر بود. زهیر یک نظامی و جنگجوی تمام عیار بود و ابتدا از یاران عثمان بود ولی با برخورد به یاران امام حسین و آگاهی از حق، با خانواده به یاران آقا ملحق گردید و شیعه شد.

او یکی از فرماندهان یاران امام سوم بود و در روز عاشورا فرمانده سمت راست سپاه حسین بن علی علیه السلام (میمنه) بود. او به همراه یکی از دیگر از یاران مخلص آقا به نام سعید بن عبدالله حنفی موقع نماز ظهر نگهبان امام و یاران او بود و چند تیر دشمن نیز به آنها اصابت کرد. او افراد زیادی از سپاهیان یزید، عمربن سعد و شمر را به هلاکت رساند ولی بالاخره پس از جنگ نابرابر چندین نفر با نیزه، تیر و … او را به شهادت رساندند. در سریال مختارنامه به کارگردانی داود میرباقری این قسمت به زبان همسرش روایت می شد و آن هم زمانی که با مختار برخورد کرد. مختار بعد از آزاد شدن از زندان که راهی مکه بود با همسر زهیر برخورد کرد و او داستان شوهرش زهیر را برای مختار بیان می کرد.

این پست مذهبی از سایت ایرانی دیتا به دانلود رایگان با لینک مستقیم فیلم جنگ زهیربن قین بجلی و شهادت ایشان (قسمت کوتاهی از سریال مختارامه) در قالب فایل تصویری mp4 با کیفیت بالا همراه با پخش آنلاین اختصاص یافت .

دانلود کلیپ به شهادت رسیدن حضرت علی اصغر در مختارنامه

 

15 - تلگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.