خانه » کتاب » ادبیات » دانلود ترجمه فارسی کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

دانلود ترجمه فارسی کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

امتیاز شما به این پست !

dokhtarekeshish - دانلود ترجمه فارسی کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

دانلود ترجمه فارسی کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول

کتاب دختر کشیش (A Clergyman’s Daughter) اثری است نوشته جورج اورول نویسنده انگلیسی که اولین بار در سال ۱۹۳۵ در شهر لندن توسط Victor Gollancz منتشر شد. این داستان همچون نوشته‌های دیگر جورج اورول یک داستان انتقادی است. این کتاب در ایران توسط مهدی افشار به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات سروش اندیشه در سال 1369 منتشر شده است. کتاب در مورد زندگی دختری است که از خانواده خود رانده شده و مجبور به تحمل شرایط سختی می شود ولی علت آن را به یاد نمی آورد.

خلاصه داستان کتاب دختر کشیش :

دوروتی در محیط خشک خانوده و به همراه پدر کشیش خود در یکی از شهرهای حومه لندن در انگلستان زندگی می کند. او مجبور به انجام وظایف زیادی در خانه و کلیسا است. ناگهان در روزی او بر اثر حادثه ای حافظه خود را از دست می دهد و خود را در لندن می یابد. بعد از بازیافتن اندکی از حافظه خود به دیدار خانواده می رود ولی توسط آنها پس زده می شود . بدین ترتیب مجبور می شود زندگی سختی همراه با کار فراوان و سنگین و زندگی در خیابان را تجربه کند…

دختر کشیش روایت نسل های سوخته ای است که پدرانشان گذر زمان را باور نکرده اند. پدرانی که در تقویم زندگی شان برگه های سال های قرون وسطی پا برجا مانده و طوفان رنسانس و هیاهوی ماشین های بخار انقلاب صنعتی گرد و غبار گذشته ها را نزدوده است. کشیش هنوز گمان می برد با سلطه اش می تواند در باور مردم زمین و کلیسا را محور و مرکز قرار داده و تاج زرین کائنات را مدهوش قدرتش، دایره وار در خدمت. او نا آگاه است از میزان راستین جاذبه ی اطرافش و دیگران را چون منظومه هایی سرگردان و محتاج حضور خود می داند. دختر در این میان حیران است و انگشت بر دهان. نه از میان مردم کسی گالیله وار توانایی نهیب زدن بر او را دارد –که خود آن ها گرفتار نیازهای نخستین خویش اند- و نه خود دختر پس از بودن دراز مدت در محیط افکار و اندیشه های پدرش توانایی استدلال و تفکیک و خلق دنیایی نو. تنها یک راه به کمک او می آید و آن هم فراموشی است. از دست دادن تمامی خاطرات و داشته های از پیش ذخیره کرده و ورود به دنیای خالی از پیش فرض ها و گمان های دیگران. ورودی با دست و ذهن خالی.

وبسایت ایرانی دیتا این کتاب را با لینک مستقیم و به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما قرار داده است. امید است مورد پسند و رضایت شما قرار گیرد.

باکس دانلود
  • دانلود با لینک مستقیم
  • حجم: 6.3 مگابایت
  • فرمت: PDF
  • منبع: ایرانی دیتا
  • رمز : www.iranidata.com
  • کانال تلگرام ایرانی دیتا
  • 15 - تلگرام

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.